تلاش‌های نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی برای تبدیل «معمولان» به شهرستان گامی بلند در راستای توسعه این شهرستان محسوب می‌شود.
به گزارش میرملاس‌خبر، بهمن‌ماه سال گذشته بود که حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خبر اضافه شدن «معمولان» به جمع شهرستان‌های استان لرستان را به مردم این شهرستان داد.
وی در جمع خبرنگاران گفت: پس از چندین سال پیگیری و انجام کار کارشناسی در استانداری لرستان و وزرات کشور و همچنین از طریق شخص رئیس جمهور، معاون اول و پارلمانی رئیس جمهور، وزیر کشور، دبیر دولت و وزرای دولت و آخرین مرتبه مذاکره با رئیس جمهور، امروز دوازدهم بهمن‌ماه شهرستان شدن معمولان توسط هیئت دولت مصوب شد.
این خبر آقای نماینده، بارقه‌های امیدی در دل مردم این شهرستان ایجاد کرد تا شاید به واسطه شهرستان شدن معمولان عمده مشکلات آن حل شود، به دنبال تصمیم دولت چند روز گذشته نیز اولین سکاندار فرمانداری شهرستان معمولان انتخاب شد تا به طور رسمی زنگ توسعه در این شهرستان به صدا درآید.
اختصاص ردیف اعتباری مستقل در سرفصل اعتبارات استانی و ملی، استقرار ادارات در شهرستان و به دنبال آن ایجاد اشتغال در ادارات، تشکیل شورای توسعه و برنامه‌ریزی در شهرستان تازه تاسیس و … تنها بخش کوچکی از مزایای تبدیل یک بخش به شهرستان است.
بنابراین می‌توان گفت تلاش نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی برای تبدیل شدن معمولان به شهرستان ستودنی است و گامی بلند در راستای توسعه آن تلقی می‌شود، زیرا داشتن ردیف اعتباری مستقل باعث مرتفع شدن مشکلات اساسی و زیرساختی شهرستان خواهد شد.
همانطور که در بالا به آن اشاره شد استقرار ادارات دستگاه‌های اجرایی در شهرستان معمولان باعث ایجاد زیرساخت‌ها، دسترسی بهتر به امکانات و دریافت خدمات بیشتر خواهد شد و به طور حتم در چنین شرایطی توسعه و پیشرفت رشد بیشتری در منطقه خواهد داشت.
یادداشت از کرم ملک‌آسا