مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، گفت: ۱۷۱ کیلومتر راه روستایی در سال جاری احداث شده که خوشبختانه این اداره کل توانسته است در حوزه راه روستایی، رتبه اول کشور را کسب کند.

به گزارش میرملاس‌خبر، مرتضی شیروانی در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری لرستان و تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل و راهداری این استان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲ هزار راننده دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: عوامل راهداری در ایام نوروز، تعطیلات تابستان و اربعین در راستای تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل، تلاش می‌کنند و روکش راه‌ها، نگهداری راه‌های اصلی و فرعی و احداث روشنایی، از عمده فعالیت‌های راهداری است.

وی با اشاره به اینکه احداث ۲۳۰ کیلومتر راه روستایی در دست اقدام است، افزود: تاکنون ۱۷۱ کیلومتر آن انجام شده است و خوشبختانه این اداره کل توانسته است در حوزه راه روستایی، رتبه اول کشور را کسب کند، در حوزه راه روستایی تلاش برای ایجاد راه‌ها در مناطق محروم است به طوری که راه‌های نقاط مرزی هر شهرستان در برنامه کاری راهداری قرار دارد که مصداق آن احداث محور سپیددشت به دورود است که علاوه بر حل مشکلات تردد، ظرفیت‌های گردشگری این مسیر ازجمله آبشار بیشه را پوشش می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: ۱۷ مجتمع خدمات رفاهی در حال مرمت و احداث است که دو باب آن مهرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید و از طرف دیگر تعمیر و نگهداری ۳۸ راهدارخانه انجام و پروژه نصب دوربین ثبت تخلفات در آزاد راه خرم – پل زال با اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود  ۱۰۵ نقطه پرحادثه در استان لرستان، تاکید کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها نیازمند اعتبارات ویژه است.

شیروانی از جابجایی سه میلیون و ۵۰۰ تن کالا و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر در سال جاری خبر داد و گفت: در ایام اربعین حسینی، ۴۴ هزار و ۵۰۰ زائر، توسط ناوگان جاده‌ای لرستان جابجا شده است.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی