مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان گفت: ۲۰۳ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی پارسال از طریق خطوط لوله این منطقه منتقل شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، سید محمد کریم هاشمی‌زاده  صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه سال گذشته ۲۰۳ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی از طریق خطوط لوله این منطقه منتقل شده است، اظهار داشت: این میزان معادل بهره‌برداری ۸۹ درصد از ظرفیت انتقال مواد نفتی است.

وی افزود: این حجم از انتقال مواد در سایه تلاش های شبانه‌روزی محقق شده است تا باوجود تحریم های ظالمانه، هیچ گونه خللی در روند سوخت رسانی کشور وجود نداشته باشد.

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستانادامه داد: این منطقه با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مجرب، وظیفه انتقال نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های اراک، تهران، کرمانشاه، تبریز و نیز انتقال فرآورده های تولیدی و وارداتی از جنوب به شمال کشور را به عهده دارد و سوخت مصرفی لرستان و استان های مرکزی، کرمانشاه و ایلام را تامین می کند.

وی به تعویض بیش از چهار هزار و ۶۰۰ متر خطوط لوله نفت ۱۶ و ۲۶ اینچ استان در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت تعویض این خطوط در راستای پایدارسازی عملیات و ایمن سازی خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده های نفتی انجام شد و انجام ۲هزار و ۶۷۳ متر مربع پوشش در محل خوردگی های تعمیر شده، آب بردگی ها و مقاطع تعویضی از دیگر اقدامات انجام شده در این منطقه است.

وی بیان کرد: منطقه لرستان دارای ۷۸۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۱۰ تا ۳۰ اینچ، ۱۹ ایستگاه حفاظت از زنگ و ۱۹ ایستگاه مخابراتی است و روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۳۵ هزار بشکه فرآورده های نفتی را منتقل می‌کند.