استاندار لرستان گفت: ۶۰ درصد اعتبارات جبران خسارت سیل در استان جذب شده و دستگاه‌ها باید تلاش مضاعفی برای تخصیص مابقی این منابع داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس‌خبر، سیدموسی خادمی در حاشیه جلسه جذب اسناد خزانه بیان کرد: مابقی اعتبار جذب نشده از منابع خسارت سیل ۳۹۴میلیارد تومان است که اغلب به عنوان اسناد یک‌ساله و دوساله هستند که تاکنون پرداخت نشده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای چگونگی جذب این اسناد صورت گرفته، تصریح کرد: اسناد برخی دستگاه‌ها همانند جهادکشاورزی اواخر سال گذشته ابلاغ شده و شرایط حاصل از شیوع کرونا نیز بر این روند تاثیرگذاشته است.

خادمی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی استانی امسال تاکنون ابلاغ نشده، اضافه کرد: این رقم بدون احتساب اعتبارات ملی حدود یک‌هزار میلیارد تومان می‌باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه‌مهلت جذب اعتبارات عمرانی از پایان تیر به شهریورماه تمدید شده است، افزود: دستگاه‌ها باید تا مردادماه تمامی اعتبارات را جذب کنند چراکه در صورت عدم تحقق این مهم، اعتبارات عمرانی و خسارت سیل از دستگاه‌های کم کار، گرفته شده و برای دستگاه‌های موفق و فعال جابجا می‌شوند.

سیل سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت زد و در یکی از محل‌های اعتبار جبرانی که اغلب به صورت خزانه بوده معادل ۶۹۳ میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که این رقم بدون احتساب منابع دیگر از جمله کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت است.
انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا