آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با حضور جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

در این مراسم  «اعظم روانشاد» با حکم محمدمهدی اسماعیلی به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان لرستان منصوب شد و زحمات منصور احمدی بعمل آمد.

اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد لرستان در این آئین با بیان اینکه فرهنگ لرستان دانشگاهی است که محصول اندیشه آن شش هزار و ۵۵۵ شهید گلگون‌کفن است، اظهار داشت: فرهنگ لرستان مزین به رهاورد فکری مفاخری چون شهید فخرالدین رحیمی، آیت‌الله کمالوند، آیت‌الله بروجردی، شهید بروجردی و شهید شکارچی‌ها و نورخداهای تا همیشه زنده و مزین به نام علامه شهیدی، استاد زرین‌کوب، اوستا، آیت‌الله آدینه‌وند و سید فرید قاسمی است.

وی با تاکید به اینکه فرهنگ لرستان ریشه در سپیده‌دم تاریخ دارد، افزود: این فرهنگ لرستان بود که هنر را به زیباترین وجه ممکن در ساخت مفرغ سورئال به خدمت گرفت، موسیقی را برای التیام سوگ‌ها، سرخوشی‌ها و سورها پیش از آنکه ابزار موسیقی اختراع شود مویه و حوره کرد.