رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه هنوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرکت پارسیلون قطعی نشده است، گفت: طبق اظهارنظر سرمایه‌گذار این شرکت برای تامین نقدینگی و تعیین تکلیف‌ بدهی‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهمن جعفری درخصوص آخرین وضعیت شرکت پارسیلون خرم‌آباد، اظهار داشت: مجموعه پارسیلون قبلا متعلق به شرکت آتیه دماوند بود و سال ۸۲ به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اما به دلیل عدم اهلیت فنی و مالی سرمایه‌گذار مجدد به شرکت آتیه دماوند واگذار و سرمایه‌گذار قبلی خلع ید می‌شود.

وی افزود: اکنون این شرکت در اختیار شرکت آتیه دماوند است و به صورت کنسرسیوم با بانک‌هایی که از این مجموعه طلب دارد، اداره می‌شود و در راستای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری و در راستای حل و فصل مشکلات مجموعه اقداماتی انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: مصوبه مربوط به مجموعه در دو بعد در دست پیگیری قرار گرفت، یک بعد در خصوص راه اندازی واحد فعلی و بعد دیگر این بوده که از این ظرفیت برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی خرم‌آباد استفاده شود.

وی گفت: در خصوص شرکت پارسیلون از یکی از متقاضیان درخواست داریم که در همین زمینه جلسات متعددی را ظرف چهار ماهه گذشته داشته‌ایم اما هنوز به عنوان سازمان مسوول به دبیر مناطق آزاد معرفی نشده است، زیرا تاکنون مطالعات به سازمان صمت و استاندار ارائه نشده است در واقع هنوز ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرکت پارسیلون قطعی نشده است اما به عنوان یک ظرفیت مطرح است.

وی با اشاره به واحد فعلی «پارسیلون» نیز بیان داشت: در این راستا موضوع حسابرسی ویژه مطرح شده، بانک‌هایی که از این مجموعه طلب دارند و به صورت کنسرسیوم این مجموعه را راهبری می‌کنند، مقرر شده که بعد از سفر رئیس جمهور ظرف شش ماه حسابرسی ویژه در راستای تعیین دارایی‌ها، طلب‌ها و… را انجام دهند، در پایان خرداد ماه موضوع حسابرسی این مجموعه به اتمام رسیده بعد از این موضوع ادامه کار به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع داده می‌شود و کارشناسان دادگستری نیز نسبت به ارزش گذاری سهم اقدام می‌کنند و در نهایت بانک‌ها متناسب با میزان طلبی که دارند از سهم برخوردار می‌شوند و متناسب با آن در راه اندازی مجموعه مشارکت می‌کنند.

جعفری گفت: طبق اظهارنظر سرمایه گذار یعنی شرکت آتیه دماوند برای تامین نقدینگی و تعیین تکلیف‌ بدهی‌ها حدود ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز است.