استاندار لرستان به منظور آگاهی بخشی و جلوگیری از عادی سازی شرایط بر اعلام روزانه آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان بیماری کرونا در استان تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس‌خبر، سیدموسی خادمی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که با حضور رئیس جمهور، وزرای مربوطه و استانداران برگزار شد، گفت: علی‌رغم وضعیت مطلوب استان به لحاظ بیماری کرونا با توجه به اینکه روزانه بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و هنوز مشکل وجود دارد، به منظور آگاهی بخشی و جلوگیری از عادی سازی شرایط، دانشگاه علوم پزشکی آمار فوتی‌ها، مبتلایان و بهبود‌یافتگان را به صورت روزانه به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی بیان کرد: در این جلسه موضوع بازگشایی مدارس در مناطق کم خطر کشور مطرح گردید که مقرر شد موضوع بررسی و از ۲۷ اردیبهشت در صورت امکان مدارس شهرستان‌های کم خطر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شوند.

خادمی با اشاره به در پیش بودن شب‌های احیاء و مراسم‌های این ایام خاطرنشان کرد: پخش زنده مراسم احیا در اماکن مهم مذهبی کشور مانند حرم مطهر امام رضا (ع ) که هر ساله به صورت مستقیم از تلویزیون پخش می‌شد، تصمیم بر این شد که این مراسم با رعایت نکات بهداشتی برگزار و پخش مستقیم آن را از صدا و سیمای سراسری داشته باشیم.

استاندار لرستان تصریح کرد: با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا موضوع وکالت نامه‌های مربوط به تعویض پلاک خودرو و قرارداد اجاره‌نامه املاک ( در صورت تمایل مستأجر ) که مدت زمان آن‌ها به اتمام رسیده، به مدت دو ماه دیگر تمدید شد.

خادمی افزود: بنا بر تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا شهرستان‌های کشور به لحاظ آمار مبتلایان به بیماری به سه دسته کم‌خطر، خطر متوسط و با خطر بالا تقسیم بندی خواهند شد.
انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا