مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان گفت: صدور مجوز احداث آپارتمان در مجاورت پارک های بانوان به یک چالش جدی در استان تبدیل شده است که شهرداری ها باید در قبال این امر پاسخگو باشند.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از ایرنا، فریبا ولی‌پور ضمن اشاره به بازدید میدانی از پارک بانوان سلسله اظهار کرد: یکی از مشکلات این پارک، پارک بانوان خرم آباد و بسیاری از دیگر پارک های بانوان استان، صدور مجوز آپارتمان سازی و ساختمان های چندطبقه مشرف بر این مکان ها است که شهرداری ها باید نسبت به این اتفاق پاسخگو باشند.

وی با انتقاد از اشراف کامل آپارتمان ها بر فضای پارک های بانوان استان تصریح کرد: فضای پارک بانوان باید متفاوت از سایر پارک های شهری باشد چرا که بانوان به یک فضای امن جهت تمدد اعصاب و آرامش نیاز دارند اما اشراف آپارتمان های اطراف، امنیت روانی را از آنها سلب کرده است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان افزود: در چندماه گذشته دستور تخریب دیواره پارک بانوان خرم‌آباد توسط معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی وقت استاندار لرستان صادر شد تا کاربری عمومی پیدا کند اما شهرداری اعلام کرد که می تواند با احداث یک دیواره سبز مشکل اشراف آپارتمان ها بر پارک بانوان را حل کند.

وی اضافه کرد: مشکل اشراف آپارتمان ها و منازل مسکونی بر فضای داخلی پارک های بانوان در شهرستان سلسله پررنگ تر و این سوال مطرح است که اگر در مقطعی، این زمین برای احداث پارک بانوان در نظر گرفته شده چرا پس از تعیین زمین، مجوز ساخت آپارتمان های چندطبقه را در مجاورت آن صادر کرده اند یا چنانچه اگر از قبل مجوز ساخت آپارتمان داده شده چرا این زمین برای احداث پارک بانوان تعیین شده است؟