با شیوع کرونا ویروس اکثر فعالیت‌ها در سطح کشور از جمله فعالیت‌های آموزشی و ورزشی جهت جلوگیری از انتشار هر چه بیشتر این ویروس در جامعه، متوقف شدند.

پس از توقف فعالیت‌های آموزشی به صورت حضوری، فعالیت‌های آموزشی آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه لرستان به صورت غیرحضوری چه از طریق صدا و سیما و چه از طریق‌ فضای مجازی از سر گرفته شد تا جامعه در این زمینه دچار عقب‌ماندگی نشود.

اما در بین این فعالیت‌ها، جای خالی برنامه‌های ورزشی در صورتی بسیار پررنگ است که اکثریت مردم در استان یا ورزشکار بوده و یا فعالیت‌های ورزشی داشته‌اند و اینک این فعالیت مدت‌هاست که متوقف شده است.

با وجود اینکه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان با تولید محتوای آموزشی بومی، زمینه ورزش و تحرک حرفه ای دانش آموزان در خانه را فراهم ساخته است اما این برنامه تنها بخش محدودی از نیاز جامعه ورزشی را برطرف می‌کند و اداره کل ورزش و جوانان استان که متولی اصلی این امر است هیچ برنامه‌ای که جوانان را به ورزش درخانه تشویق کند، نه خود برنامه‌ریزی کرده و نه از طریق ستاد کروناویروس در استان داشته است.

اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان به عنوان سکاندار اصلی این امر باید با اتخاذ تدابیر کارآمد در این زمینه، برنامه‌هایی را به صورت غیرحضوری و از طریق صدا و سیمای استان و فضای مجازی جهت رفع نیاز جامعه ورزشی استان در نظر بگیرد.

(کرم ملک‌آسا)