استاندار لرستان گفت: برای احیای شرکت ماشین‌سازی لرستان حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شد که با احیای آن برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار در بازدید از شرکت ماشین‌سازی لرستان، اظهار داشت: بعد از احیای این شرکت که با شروع دولت سیزدهم در لرستان محقق شد تاکنون ۱۰ قرارداد کاری مهم با شرکت‌های بزرگ کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد: برای احیای این واحد تولیدی ظرف دو سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با احیای آن برای ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه ماشین‌سازی لرستان در حال حاضر با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند، گفت: درصورتی‌که ۷۰ درصد ظرفیت باقیمانده هم فعال شود اشتغال‌زایی این واحد به ۹۰۰ نفر هم‌افزایش پیدا خواهد کرد.

زیویار، گفت: حمایت از این شرکت در قالب سرمایه در گردش و سرمایه ثابت است، چرا که این شرکت به‌خاطر کیفیت تولید برای بازاریابی و درآمدزایی مشکلی ندارد.

وی افزود: برای تأمین تسهیلات موردنیاز مذاکراتی با بانک‌ها انجام شده است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسند.

استاندار لرستان با اشاره به این که سابقه ماشین‌سازی به قبل از انقلاب باز می‌گردد، گفت: ارزش زیر ساخت‌های این شرکت به بیش از پنج هزار میلیارد تومان می‌رسد، بااین‌وجود بخش‌های مختلفی از این واحد دچار استهلاک شده و نیاز به نوسازی دارد.

زیویار، تصریح کرد: ماشین‌سازی جزو کارخانه‌های مادر محسوب می‌شود که در ساخت سازه‌های فلزی، ساختمان‌سازی، پتروشیمی، نیروگاه، فولاد و مبدل‌های حرارتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به این که چشم‌انداز روشنی پیش روی ماشین‌سازی وجود دارد، عنوان کرد: این واحد جزو زنجیرهٔ تولید و ارزش در کشور محسوب می‌شود که در صورت حمایت می‌تواند در حوزه اشتغال و تولید، بسیار تأثیرگذار باشد.