عضو کمیسیون عمران و خدمات فنی _ مهندسی اتاق بازرگانی لرستان گفت: دوره‌های آموزشی مرتبط با توسعه پایدار ر با محوریت اعضای نظام مهندسی این استان در قالب پنج پارت برگزار خواهد شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، جلسه کمیسیون عمران و خدمات فنی _ مهندسی اتاق بازرگانی استان لرستان با دستورکار بررسی صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان و همچنین نقش مهندسین در توسعه پایدار با ریاست سیدرضا رزاز رئیس این کمیسیون برگزار شد.

نسیم دارایی عضو کمیسیون عمران و خدمات فنی _ مهندسی اتاق بازرگانی لرستان با بیان اینکه کشور عمان به عنوان یکی از کشورهای دریافت خدمات مهندسی می‌تواند مقصد خوبی برای صدور این خدمات باشد، اظهار داشت: مهندسین می‌توانند به دو روش (جاب آفر و جاب سیکر) ویزای کاری خود را در کشور عمان اخذ و شغل موردنظر را پیدا کنند، موسسات کاریابی و سایت‌های بین‌المللی نیز در این زمینه می‌توانند به مهندسان و صادرات خدمات آن‌ها کمک کنند.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی صادرات خدمات فنی و مهندسی ساختمان خبر داد و افزود: حضور در چنین کارگاه‌ و رویداد مهم زمینه تامین رشد و اعتلای مهندسی را فراهم می‌کند.

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه پایدار در لرستان

در ادامه این جلسه حامد کاکاوندی عضو این کمیسیون به نقش جامعه مهندسی در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته متاسفانه شهر خرم‌آباد تاکنون در زمینه توسعه پایدار اقدام موثری انجام نداده است و زیرساختی برای این موضوع در استان لرستان وجود ندارد.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با توسعه پایدار را برای جامعه مهندسی لرستان ضروری دانست و عنوان کرد: دوره‌های مدنظر با محوریت اعضای نظام مهندسی استان در قالب پنج پارت برگزار خواهد شد.

آشنایی با توسعه پایدار: برنامه‌ریزی و رویکرد کشوری

برنامه‌ریزی توسعه پایدار: مقصدهای بوم‌گردی در ایران

توسعه پایدار شهری بر مبنای رشد هوشمند

گردشگری، رونق اقتصادی و توسعه پایدار

توسعه پایدار: تاب‌آوری شهری بر مبنای رشد تورمی 

پنج پارت دوره‌های آموزشی توسعه پایدار می‌باشند که قرار است در فواصل کوتاه در راستای بهره‌مندی مهندسین استان لرستان برگزار شوند.