مدیرکل امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: علاوه بر پایگاه‌های ثابت در تمام نانوایی‌های استان، آیکون جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روی دستگاه کارت‌خوان(پز) در نظر گرفته شده و از عید فطر به مدت سه روز زکات فطریه و کفاره به حساب کمیته امداد واریز می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از ایسنا، جلال شیخ‌پور اظهار کرد: به منظور جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره، ۲۲۰ پایگاه ثابت در مصلاها، مساجد و مراکز نیکوکاری در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایگاه‌های ثابت در تمام نانوایی‌های استان، آیکون جمع‌آوری زکات فطریه و کفاره روی دستگاه کارت‌خوان(پز) در نظر گرفته شده و از عید فطر به مدت سه روز زکات فطریه و کفاره به حساب کمیته امداد واریز می‌شود.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت: هزینه‌ای که توسط نانوایی‌ها جمع‌آوری می‌شود در همان محله برای مددجویان تحت پوشش هزینه خواهدشد.

شیخ‌پور ادامه داد: سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به حساب کمیته امداد واریز شده بود.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ درصد افزایش  زکات فطریه و کفاره در استان داشته باشیم.

میزان زکات فطریه در لرستان معادل سه کیلوگرم گندم به مبلغ ۶۵ هزار تومان و معادل سه کیلو گرم برنج به مبلغ ۱۸۰ هزار تومان به نیت زکات فطره اعلام شد .

همچنین کفاره افطار غیر عمدی روزه، برای هر روز، یک مد (۷۵۰ گرم) طعام به مبلغ ۱۶۰۰۰ تومان و برای کفاره افطار عمدی روزه به ازای هر یک روز ۹۶۰ هزار تومان است.