مدیرکل شیلات لرستان گفت: هم‌اکنون حدود ۳۲ هزار تن ماهی خوراکی در این استان تولید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود این تولیدات تا پایان سال به ۳۵ هزار تن افزایش یابد.

به گزارش میرملاس‌خبر، کیارش بیرانوند در همایش آموزشی مروجین شیلات با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۳۲ هزار تن ماهی خوراکی در استان لرستان تولید می‌شود، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این تولیدات تا پایان سال به ۳۵ هزار تن افزایش یابد.

وی با تاکید به اینکه لرستان یکی از استان‌های پیشرو در آبزی‌پروری است، افزود: علم شیلات در این استان بومی شده به نحوی که از تولیدکنندگان برتر تخم چشم زده و بچه ماهی کشور است و در زنجیره پرورش ماهی تا عمل آوری و رسیدن بر سر سفره مردم، ظرفیت های خوبی دارد.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه آبزی‌پروری، صید و ترویج آبزی مصرفی سه وظیفه عمده سازمان شیلات کشور است و در استان ها نیز باید به صورت ویژه باید دنبال شود، عنوان کرد: در حال حاضر مجتمع های بزرگ آبزی پروری لرستان در حال تکمیل است که با آغاز به کار آنها حدود ۱۰ هزار تن به ظرفیت استان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون مجتمع های آبزی پروری ویژه تولید خاویار در شهرهای کوهدشت، رومشکان و پلدختر در حال ساخت است که پیش بینی می شود لرستان طی چهارسال آینده، رتبه یک تولید خاویار را بین استان های غیرساحلی کشور به خود اختصاص دهد.

بیرانوند با بیان اینکه تولید گوشت خاویار در کل کشور حدود سه هزار و ۵۰۰ تن است تصریح کرد: ظرفیت تولید خاویار لرستان حدود ۱۶ تن است که این رقم با تکمیل و تولید مجتمع های در دست ساخت، به اندازه کل کشور افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه لرستان توان تولید بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع آبزیان را دارد، بیان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه صنعت آبزی پروری شده است و اکنون اعتبارات خوبی برای پروژه های شیلاتی منظور می شود بنابراین باید برنامه ریزی های لازم جهت افزایش تولید آبزیان در استان صورت گیرد.