استاندار لرستان گفت: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در نشست ستاد اربعین استان با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه سماح برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی ثبت‌نام کرده‌‌اند، اظهار داشت: پوشش بیمه‌ای زاِئرین مبلغ ۱۸ هزار تومان تعیین شده است و تاکنون برای حدود ۵۰ هزار نفر در استان گذرنامه صادر و یا تمدید شده است.

وی با تاکید به اینکه برای تردد و انتقال زائرین در مسیرهای تعیین شده، هماهنگی های لازم برای تهیه مینی بوس و اتوبوس انجام شده است، افزود: باتوجه به اینکه مواکب در مناطق مختلف راه اندازی شده و استقرار پیدا کرده‌اند،کانکس‌های مجهزی برای ارائه خدمات توسط دانشگاه علوم پزشکی مستقر خواهد شد و برای خدمات دهی بهتر به زائرین، استان لرستان و خوزستان آمبولانس هایی را به مسیر پیاده روی اربعین اعزام کرده اند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی توسط دستگاه های اجرایی انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود رقم خوبی در اختیار مواکب قرار گیرد، گفت: عمده کار، خدمات و حمایت هایی است که به صورت داوطلبانه انجام می گیرد که در این راستا دستگاه های اجرایی با همکاری ستاد اربعین استان نقش مهمی را در مهیا کردن ساز و کارهای لازم انجام می دهند.