رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: ۵۶۹ نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان نام‌نویسی قطعی کردند اما ۱۵ نفر آنها انصراف دادند.

به گزارش میرملاس‌خبر، احسان یاوری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید به اینکه رقابتی بودن انتخابات موضوع مورد بحث ماست و محدود به جریان سیاسی و جبهه خاصی نیست، اظهار داشت: از همه باید دعوت کنیم که در این رویداد شرکت و انتخاباتی رقابتی رقم زنند تا بتوان رقابتی سالم بدون نقض قانون و با رعایت اصول اخلاقی ایجاد و زمینه را برای برگزاری انتخابات فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۰۱ نفر برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در لرستان نام‌نویسی کردند که ۵۶۹ نفر آنها قطعی شد اما ۱۵ نفر آنها انصراف دادند، گفت: هیات‌های اجرایی در ۱۲ شهرستان و ۲۴ بخش لرستان تشکیل و ۲۸۴۵ مورد استعلام از مراجع پنج‌گانه برای این افراد گرفته شده و در نهایت ۶۷ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با بیان اینکه ماده ۳۱ و ۳۳ قانون انتخابات مجلس به شرایط داوطلبین نمایندگی مجلس و کسانی که نمی‌توانند داوطلب شوند اشاره کرده است، گفت: همچنین هفت نفر ثبت‌نام خود را بر اساس سامانه جامع انتخابات برای خبرگان رهبری قطعی کردند که صلاحیت آنان در حال بررسی در شورای نگهبان است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مشغول تعیین شعب اخذ رای و ترتیبات اجرایی لازم برای برگزاری انتخابات هستیم، تاکید کرد: فرایند تایید صلاحیت در هیات‌های اجرایی به اتمام رسیده و در حال حاضر این فرایند در هیات نظارت استان در حال انجام است.

یاوری با بیان اینکه در انتخابات پیش‌رو در خرم‌آباد و بروجرد رای‌گیری به صورت الکترونیک برگزار می‌شود،گفت: تلاش می‌کنیم این امر در سایر شهرهای استان نیز محقق شود.

وی بیان کرد: سن مجاز برای داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۰ تا ۷۵ سال است که بیشترین محدوده سنی داوطلبان با ۴۰ درصد فراوانی بین ۴۶ تا ۵۵ سال و کمترین نیز با ۲ درصد بین ۷۱ تا ۷۵ سال است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ثبت‌نامی‌ها در استان مرد و ۱۰ درصد زن هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان تایید صلاحیت شده ۲۱۰ نفر کارمند، ۶ نفر روحانی، ۳۶ نفر استاد دانشگاه، ۸۵ نفر فرهنگی، ۱۲ نفر پزشک، ۴۹ نفر شغل آزاد، ۱۰ نفر نظامی و ۱۰ نفر نماینده فعلی یا ادوار گذشته ، ۷۰ نفر بازنشسته و مابقی مشاغل هستند.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شایعاتی مبنی بر تلاش عده‌ای برای ایجاد اختلاف بین تیم مدیریت ارشد لرستان صحت دارد یا خیر، گفت: بر هم زدن وحدت جامعه و ناامید کردن مردم توسط هر فردی با هر جایگاهی محکوم است و این اظهارات نیز بی‌پایه و اساس است.