آرای صادره از سوی کمیته انضباطی درباره اتفاقات رخ‌داده در دربی ۱۰۰ اعلام شد و دو بازیکن استقلال و پرسپولیس با محرومیت تعلیقی و جریمه روبه‌رو شدند.

به گزارش میرملاس‌خبر و به نقل ‌سایت رسمی فدراسیون فوتبال، آرای کمیته انضباطی به‌شرح زیر است:

در خصوص شکایت باشگاه استقلال از علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم پرسپولیس بابت رفتار ایشان پس از بازی دو تیم در تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه و در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر، با توجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده که مبین به رفتار غیرورزشی متشکی پس از پایان مسابقه دو تیم می‌باشد، لذا به‌استناد ماده ۶۴ مقررات انضباطی مصوب سال ۱۳۹۷ و با در نظر گرفتن سوابق بازیکن فوق‌الذکر با رعایت ماده ۹۴ از مقررات، بیرانوند به یک جلسه محرومیت تعلیقی به‌مدت یک سال و پرداخت مبلغ ۳ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

محرومیت تعلیقی قطعی و جریمه نقدی غیرقابل اجرا و قابل تجدیدنظرخواهی در مدت ۷ روز پس از ابلاغ در کمیته استیناف می‌باشد.

در خصوص تخلف انتسابی مهدی قایدی، بازیکن تیم استقلال مبنی بر نشر اکاذیب از طریق مصاحبه با خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه و با توجه به مجموعه محتویات پرونده از جمله مصاحبه علیه داور بازی استقلال و پرسپولیس، تخلف انتسابی به ایشان محرز و مسلم تشخیص و مستند به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ به یک جلسه محرومیت تعلیقی به‌مدت ۶ ماه و پرداخت یک میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

رأی صادره در بخش محرومیت تعلیقی قابل اجرا و قطعی بوده و در بخش جریمه نقدی غیرقابل اجرا و قابل تجدیدنظرخواهی به‌مدت ۷ روز پس از ابلاغ در کمیته استیناف می‌باشد.

دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال در هفته بیست و هفتم برگزار شد که از سوی تماشاگران باشگاه استقلال تخلفاتی مبنی بر پرتاب اشیا و فحاشی از سوی تماشاگران رخ داد. باشگاه استقلال به‌مبلغ ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد، این رأی قابل تجدیدنظر است.

همچنین باشگاه پرسپولیس به‌دلیل پرتاب اشیا و فحاشی از سوی تماشاگرانش باید ۵۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند، این رأی قابل تجدیدنظر است.