نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: باید قضیه مبارزه با گرانی و گران فروشی از مرحله تولید تا مصرف در استان و کشور مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با اشاره به مسئله آب اظهار داشت: آب از مهم‌ترین عواملی است که به زندگی و حیات شکل می‌دهد، هیچ کشوری بدون آب از ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نمی‌تواند برخوردار باشد، در ایران که در پهنه خشک و نیمه خشک قرار دارد باید مسئله آب در صدر برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی دولت و ملت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از آب کشور در بخش کشاورزی است و ۱۰ درصد صرف مصارف شرب، صنعت و… می‌شود تصریح کرد: صرفه جویی و مصرف صحیح آب باید در صدر برنامه همه مردم باشد، صرفه جویی به معنای درست و صحیح مصرف کردن است، این صرفه جویی چیزی نیست که حاکمیت بر مردم تحمیل کند و این مردم خود هستند که باید ملتزم به این باشند که آب را درست مصرف کنند، البته آموزش اصول مصرف آب در دوران کودکی در خانواده و مؤسسات آموزشی و نقش رسانه‌ها در انتشار این اصول و ترویج مصرف صحیح آب و… در کنار برنامه‌های مطالعاتی و اجرایی دولت می‌تواند مفید و ارزشمند باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به گرانی گفت: انتظار می‌رود در استان و در سطح کلان برای تولید کالاهای مورد نیاز عموم مردم تدابیری اندیشیده شود که از تولید تا مصرف یک قیمت عادلانه داشته باشند، بحث تولید مهم است، اگر کالا به فروشندگان جز به صورت گران در اختیار قرار گیرد طبیعتاً آنها نیز با همان قیمت و با افزایشی آن را خواهند فروخت.

حجت الاسلام تاکید کرد: باید قضیه مبارزه با گرانی و گران فروشی از مرحله تولید تا مصرف در استان و کشور مورد توجه قرار بگیرد.