مسئول‌ کمیته‌ استعدادیابی‌ فدراسیون دو‌‌ و‌‌ میدانی گفت: پنج میلیارد تومان برای باشگاه‌ها و مدارس دو و میدانی استان امکانات و تجهیزات خریداری شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، سیاوش سپهوند شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه متاسفانه استعدادیابی در دو و میدانی در کشور ما به صورت سلیقه‌ای و مقطعی دنبال می‌شود، اظهار داشت: ما فعالیت خود را با سطح‌بندی ورزشکاران در سه سطح نونهالان، نوجوانان و جوانان آغاز کردیم و با ایجاد ساختار الکترونیک سابقه ورزشکارانی که در حوزه استعدیابی شناسایی می‌شوند، ثبت شد.

وی افزود: در ادامه طرح سطح‌بندی مربیان نیز راه‌اندازی و در سراسر کشور ۷۰ مربی پایه جهت پرورش این استعدادها در رشته دو و میدانی شناسایی شدند.

مسئول‌ کمیته‌ استعدادیابی‌ فدراسیون دو‌‌ و‌‌ میدانی با بیان اینکه کانون‌های اصلی دو و میدانی در مدارس ایجاد شده‌اند، عنوان کرد: در حال حاضر استان لرستان دارای شش مدرسه دو و میدانی فعال است که این مدارس به عنوان پایه‌های استعدادیابی دو و میدانی فعال شده‌اند.

وی ادامه داد: مسابقات مناطق شش‌گانه دو و میدانی در سراسر کشور برگزار می‌شود و استعدادهای خوبی در این زمینه شناسایی شد زیرا بهترین راه شناسایی استعدادها برگزاری مسابقات است.

سپهوند گفت: طی دو سالی که کشور درگیر ویروس کرونا بود ما توانستیم از طریق سامانه شاد آموزش و پرورش چهار هزار و ۵۰۰ استعداد دو و میدانی را شناسایی کنیم.

وی با تاکید به اینکه همواره نسبت به استان لرستان کم لطفی شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم که تیم بیمه روستاییان دو و میدانی لرستان متشکل از ورزشکاران روستایی در کنار تیم اصلی استان در مسابقات لیگ برتر شرکت کند.

مسئول‌ کمیته‌ استعدادیابی‌ فدراسیون دو‌‌ و‌‌ میدانی خاطرنشان کرد: ما تنها هیاتی بودیم که از بدو ورودمان، به دو و میدانی بانوان استان توجه کردیم و از اساتید این رشته جهت شناسایی استعدادها استفاده کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تیم نوجوانان استان لرستان در سال گذشته در مقام اول کشور قرار گرفت و در رده بزرگساران در مسابقات کشوری برای اولین بار بعد از پیروزی انقلاب قهرمان شد.

سپهوند تاکید کرد: در سال‌های اخیر دو و میدانی لرستان توانسته است در تمام رده‌های سنی مقام کسب کند و به اندازه کل کشور و به میزان پنج میلیارد تومان برای باشگاه‌ها و مدارس دو و میدانی استان امکانات و تجهیزات خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در چهار ساله گذشته هیچ دو دستگی در دو و میدانی لرستان وجود نداشته است، اظهار داشت: کسانی که در این عرصه فعالیت داشته‌اند به حق خود رسیده و کسانی که مدعی بودند خارج از گود بوده‌اند و در دو و میدانی هیچ‌گونه فعالیت نداشته‌اند.

مسئول‌ کمیته‌ استعدادیابی‌ فدراسیون دو‌‌ و‌‌ میدانی افزود: در بحث آموزش ۱۲۰ مربی جوان آموزش داده شد و ۱۳ مربی بانو در سطح استان مشغول فعالیت هستند و در طی چهار سال گذشته ۴ مسابقه مهم قهرمانی کشور برگزار و برای اولین بار استان قهرمان کشور در رده بزرگسالان شد.