دادستان عمومی و انقلاب لرستان گفت: حمایت و تقویت سرمایه گذاران و تولید کنندگان در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار ضروری است.

به گزارش میرملاس‌خبر به نقل از ایرنا، داریوش شاهون‌وند روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شرکت سیلیس بروجرد که در محل این پروژه برگزار شد، افزود: افرادی که بدون دلیل و مدرک برای تولید و اشتغال مانع تراشی می کنند با برخورد قاطعانه دستگاه قضایی روبرو خواهند شد.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران مورد حمایت جدی دستگاه قضایی هستند و حفظ سرمایه گذار در راستای رونق تولید و اشتغال از وظایف دستگاه قضایی است.
دادستان لرستان گفت: شرکت سیلیکون متال بروجرد با توجه به اینکه پنجمین شرکت بزرگ تولید سیلیکون متال در جهان است از اهمیت بالایی برخوردار است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شرکت سیلیکون متال بروجرد اولین تولید سیلیس در خاورمیانه خواهد بود که ۵۰ درصد نیاز کشور را برآورده خواهد کرد.
بهمن جعفری افزود: سالانه ۶۰ هزار تن سیلیس وارد کشور می شود که با راه اندازی شرکت سیلیکون متال بروجرد سالانه ۳۲ هزار تن در داخل تولید خواهد شد.
وی اظهار داشت: در فاز اول این پروژه ۱۶/۵تن سیلیس تولید خواهد شد که با تکمیل پروژه سالانه ۳۲ هزار تن سیلیس تولید می شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در فاز اول، این پروژه ۲۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
جعفری افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری شده است که برای ادامه کار به ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد.
وی اظهار داشت: این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با پرداخت تسهیلات تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
مدیر طرح و برنامه پروژه شرکت سیلیس بروجرد گفت: هم اکنون مهمترین مشکل شرکت سیلیس سرمایه در گردش و کبود نقدینگی است که با اعطای وام رفع خواهد شد.
علی کوپ چی افزود: یکی دیگر از مشکلات شرکت این است که زمین ملکی نیست و منابع طبیعی باید پروانه بهره برداری صادر کند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۱۰۰ نفر در این پروژه فعالیت دارند و بنابر مشکلات مالی از ابتدای امسال تاکنون شرکت نیمه تعطیل بوده است است.