سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه حدود ۱۴ استان اعلام نیاز به دانشجومعلمان کرده‌اند، گفت: قطعاً دانشجومعلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ به بلوغ حرفه‌ای رسیده‌اند و جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش میرملاس‌خبر، آموزش و پرورش مهر امسال را با کمبود معلم آغاز کرد و به‌گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، با افزایش جمعیت دانش‌‌آموزان و رشد میزان بازنشستگی معلمان، کمبود معلم حادتر از سال‌های گذشته شده است.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش در ابتدا تعداد کلاس‌های درس بدون معلم را اعلام نکردند اما پس از آنکه محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تعداد کلاس‌های درس بدون معلم را ۲۳ هزار کلاس اعلام کرد و پس از آن با پیگیری محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، وزیر آموزش و پرورش تعداد کلاس‌های درس بدون معلم را ۳ هزار کلاس اعلام کرد!

با این حال مسئولان وزارت آموزش و پرورش این را اعلام کردند که مهر امسال با کمبود ۲۰۰ هزار معلم آغاز شد البته برای خالی نماندن کلاس‌های درس از حضور معلمان، روش‌های مختلفی به‌کار گرفته شد از جمله افزایش جمعیت دانش‌آموزان حاضر در کلاس‌های درس، دعوت به کار مجدد معلمان بازنشسته، اضافه‌کار معلمان شاغل و استفاده از دانشجومعلمان.

وزارت آموزش و پرورش امسال برای نخستین بار، برای جبران کلاس‌های درس بدون معلم از دانشجومعلمان ورودی سال‌های ۹۸ و ۹۹ در کلاس‌های درس استفاده کرد.