معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و مجبور به تشدید سختگیری‌ها با محوریت اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستیم.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، محمود ثمینی در نشست اضطراری با فرمانداران استان که حول محور بیماری کرونا برگزار شد، بیان کرد: استان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و مجبور به تشدید سختگیری ها با محوریت اجرای مصوبات ستاد مدیریت کرونا هستیم.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، اظهار کرد: فرمانداران برگزاری عزاداری‌ها در ماه محرم، مراسم روز عرفه و عید قربان را طبق تصمیم ستاد و با ایجاد محدودیت‌ها، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، محدود کردن زمان عزاداری و فاصله‌گذاری اجتماعی تدبیر کنند.

ثمینی برگزاری کنکور سراسری را از دیگر مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا عنوان کرد و افزود: این آزمون در تاریخ معین شده ضمن افزایش زمان و فضای محل آزمون با رعایت فاصله‌گذاری در شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار لرستان با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم، تصریح کرد: با توجه به شرایط استان برگزاری هرگونه مجلس ترحیم و عروسی در تالارهای پذیرایی یا منازل که با ازدحام جمعیت همراه باشد ممنوع است و فرمانداران مکلفند با هماهنگی دستگاه قضایی مانع از انجام آنها شوند.

وی با اعلام تعطیلی تالارهای پذیرایی تا اطلاع ثانوی، خاطرنشان کرد: تالارها به دلیل تجمع و افزایش خطر شیوع کرونا، طبق مصوبه ستاد تعطیل بوده و فرمانداران نسبت به پلمپ واحد‌های متخلف اقدام کنند.

ثمینی مدت زمان محدویت‌ها را تا ۹ مرداد ماه اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود امکانات مراکز درمانی و ادامه روند افزایشی ابتلاء به کرونا، ممکن است وارد شرایط بحرانی شویم که ضرورت دارد فرمانداران مصوبات ستاد را با تدبیر اجرایی کنند.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا