عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: روش اعطای کالابرگ الکترونیک به دولت واگذار شده است و مجلس دست دولت را باز گذاشته است تا متناسب با توان خودش در این زمینه پیش برود.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهروز محبی نجم آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ارزیابی عملکرد دولت در زمینه اعطای کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: مجلس دولت را مجاز کرد تا پس از حذف ارز ترجیحی، از طریق اعطای کالابرگ الکترونیک، مابه‌التفاوت قیمت‌های کالاهای اساسی را جبران کند.

وی بیان کرد: در واقع، مجلس این مجوز را به دولت داد تا بتواند با توجه به اینکه اوضاع معیشتی مردم به ویژه طبقات متوسط و پایین جامعه خوب نیست، از طریق اعطای کالابرگ از آنان حمایت کند و مردم بتوانند کالاهای اساسی را با قیمت مناسب خریداری کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ناگفته نماند که نگاه مجلس یازدهم از همان ابتدای کار تاکید بر اعطای کالابرگ به مردم بود و اساساً به این فکر می‌کرد که ما باید کالا و به ویژه کالاهای اساسی را با قیمت مناسب به مردم تحویل دهیم.

وی ادامه داد: کاهش تورم در حوزه کالاهای اساسی باید در دستورکار ویژه دولت باشد و دولت می‌تواند با شیوه‌های مختلفی که خودش می‌داند، این کار را انجام دهد و لازم است با شناسایی طبقاتی که مشخص شدند و اقشار محروم‌تر جامعه هستند، از آنان حمایت معیشتی کند.