رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد از افتتاح بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی اطفال تا پایان سال‌جاری خبر داد گفت: به دلیل نداشتن این بخش در لرستان روزانه کودکانی به استان‌های همجوار و تهران اعزام می‌شوند.

به گزارش میرملاس‌خبر، محمد حیدریان صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران به عنوان قشر فرهیخته جامعه سال‌ها بی‌ادعا به توسعه استان کمک کردند و همیشه یار مدیران این بیمارستان در راستای حل مشکلات بوده‌اند.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت‌گرفته در بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد، افزود: چهار بخش از بیمارستان عسلیان به بیمارستان شهید رحیمی انتقال یافت و صبح امروز نیز مجوز جذب رزیدنت در بخش جراحی زنان و زایمان داده شد و این بیمارستان می‌تواند از اول مهر امسال رزیدنت زنان جذب کند.

رئیس بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با بیان اینکه اتاق عمل زنان در کوتاه‌ترین زمان و بهترین استانداردها راه‌اندازی شد، عنوان کرد: در جهت اجرای طرح تکریم و حریم بانوان، تمام اعضای کادر درمان این اتاق عمل اعم از پزشک، متخصص بیهوشی و پرستار از زنان تشکیل شده است.

وی با تاکید به اهميت شاخص مرگ و میر کودکان و مادران، ادامه داد: شاخص مرگ‌ومیر کودکان و نوزادان در بیمارستان شهید رحیمی حدود ۵/۶ است که نرم کشوری آن ۱۶ است و این شاخص برای ما مهم است.

حیدریان ساخت و تجهیز اتاق مقیمی زنان، بیهوشی و کودکان را از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز درمانی دانست و مطرح کرد: پزشک متخصص زنان و متخصص کودکان شبانه‌روز در بیمارستان شهید رحیمی مستقر است.

وی از افتتاح بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی اطفال تا پایان سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن این بخش در بیمارستان شهید رحیمی روزانه کودکانی به استان‌های همجوار و تهران اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به حواشی به‌وجود آمده درخصوص خرید سیستم سرمایشی برای بیمارستان شهید رحیمی، گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم که درآمدهای دانشگاه به حساب خزانه واریز می‌شود و هیچ پولی در اختیار بنده نیست و ذیحساب دانشگاه ماهیانه مبلغی طبق سرفصل‌های مشخص در اختیار ما قرار می‌دهد.

وی افزود: سیستم سرمایشی این مرکز دچار فرسودگی بوده و بعد از تعمیرات نیز دوباره با مشکل روبرو شد به همین دلیل ۶ کولر گازی ایستاده به عنوان سیستم پشتیبان در راستای رفاه حال بیماران خریداری شد و مبلغ هزینه شده کاملا روشن و مشخص است.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی