رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۴۶ پروژه بهداشتی و درمانی با مساحت ۱۵۱ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که ۱۴ پروژه آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش میرملاس‌خبر، بهرام دلفان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های نیمه‌کاره دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: فعالیت‌های عمرانی در این دانشگاه عقب مانده و برخی از پروژه‌ها تعطیل شده‌اند اما اکنون ۴۶ پروژه بهداشتی و درمانی با مساحت ۱۵۱ هزار متر مربع و اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان در دست اجرا است که ۱۴ پروژه آن در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه امسال دانشگاه علوم پزشکی استان دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد، افزود: این اعتبار به بدهی‌های مالی دانشگاه اختصاص یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص آخرین وضعیت تخت‌های بیمارستانی در استان عنوان کرد: در صورت تکمیل سه بیمارستان نیایش، بیمارستان دورود و رومشکان تا چند سال دیگر نیازی به احداث بیمارستان جدید نخواهیم داشت.

کمبود پزشک متخصص در لرستان

وی با تاکید به اینکه آموزش می‌تواند مرکز توسعه در جامعه باشد، تصریح کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی لرستان جراح، متخصص بیهوشی، قلب و فیزیوتراپ تربیت می‌کند.

دلفان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در استان، گفت: ما پزشکان متخصص را جذب می‌کنیم ولی ماندگاری آن‌ها کم است، زیرا درآمد پزشکان در بیمارستان‌های دولتی بسیار پایین است.

وی ادامه داد: باید برای ماندگاری پزشک متخصص جذابیت استان را بالا ببریم و درآمد آن‌ها افزایش یابد.

رئیس بیمارستان علوم پزشکی لرستان به وجود پنج کارخانه داروسازی در استان اشاره کرد و افزود: ما یک قطب داروسازی در کشور هستیم و باید زمینه توسعه آن ایجاد شود.

انتصابات در دانشگاه طایفه‌ای و سفارشی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه انتصاب مدیران در این دانشگاه پرداخت و خاطرنشان کرد: انتصابات بنده هیچ‌گاه براساس طایفه‌ای و سفارشی نبوده و تعلق خاطر به هیچ فردی ندارم و نمایندگان هیچ دخالتی در این عزل‌ و نصب‌ها نداشته‌اند.

دلفان اضافه کرد: تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی بیشتر از سایر دستگاه‌ها بوده است ولی ما با کسی دشمنی نداریم و باید سرمایه‌هایمان را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه باید نیروهای خوب را تشویق کرد، اظهار داشت: دولت سیزدهم متعلق به همه مردم است و من حکم مدیرانی که دارای عملکرد خوبی هستند را ابقا خواهم کرد.

در سفر اخیر وزیر بهداشت به لرستان به خبرنگاران توهین نشده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درخصوص دستاوردها و حاشیه‌های به‌وجود آمده در سفر اخیر وزیر بهداشت به این استان، گفت: سفر وزیر یک فرصت است و نباید این فرصت‌ها را به دلیل اختلاف سلیقه خراب کنیم.

وی ادامه داد: در جریان این سفر هرگز به خبرنگاران بی‌احترامی نشده و از طرف دانشگاه آن‌ها از جلسه بیرون نشده‌اند و متاسفانه بنده به دلیل مشغله زیاد متوجه عدم حضور خبرنگاران در جلسه با وزیر بهداشت نشده‌ام.

دلفان تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که دیگران باعث ایجاد حاشیه شوند و اختلاف نظر ما به گوششان برسد به طور کلی به این حاشیه‌ها دامن نزنیم.

وی با بیان اینکه داروخانه هلال‌احمر یک درصد از داروها رو تامین می‌کند، گفت: ما از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از راه‌اندازی مرکز آلرژی در استان خبر داد و عنوان کرد: ما یک متخصص آلرژی داریم که قرار است با ایجاد یک تیم و گروه یه مرکز تخصصی در زمینه این بیماری ایجاد کنیم.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی