مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: ۲۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا از دسترس زمین‌خواران خارج و رفع تصرف شد و زمین‌خواران به پرداخت‌ ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم‌ شدند.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی سالاروند صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا از دسترس زمین‌خواران خارج و رفع تصرف شد، اظهار داشت: در پی شکایت اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان از ۲ فرد متخلف که اقدام به زمین‌خواری از اراضی منطقه پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا کرده‌ بودند، رأی خلع تصرف صادر و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی در حق دولت محکوم شدند.

وی افزود: با ارائه مستندات و پیگیری‌های قضایی متخلفان که اقدام به تخریب مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کرده‌ بودند، به مشارکت در تصرف عدوانی محکوم و به پرداخت‌ ۸۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم‌ شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی استان در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی محیط زیست ادامه داد: با همه کسانیکه اقدام به تخریب و تصرف عرصه‌ و اراضی ملی واقع در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.