رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: اعتبارات عمرانی امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۲ از رشد ۴۶ درصدی برخوردار شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، سمانه حسن‌پور در سخنانی اظهار کرد: اعتبارات پارسال ۳۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال بود که برای امسال در لایحه بودجه این رقم به ۵۰ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال رسیده و نسبت به پارسال حدود ۴۶ درصد رشد دارد.

وی افزود: جمع اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۶۹۰ میلیارد ریال و توازن ملی ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات توازن ملی بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان تصریح کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ نیز رقم ۲۷ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال برای اعتبارات استانی و هفت هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برای توازن ملی اختصاص یافت که رشد اعتبارات سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل، حدود ۴۱ درصد است.

حسن پور با بیان اینکه رشد توازن ملی نیز ۲۳ درصد و رشد اعتبارات استانی حدود ۴۷ درصد است، عنوان کرد: اعتبارات هزینه‌ ای سال ۱۴۰۱ مبلغ ۹ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال با تخصیص صد درصد، در سال ۱۴۰۲، اعتباری معادل ۱۲ هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال با تخصیص صد درصد و امسال نیز آنچه تاکنون پیش بینی شده رقمی بالغ بر ۱۵ هزار و ۴۱۰میلیارد ریال می باشد که با این احتساب حدود ۳۸ درصد نسبت به پارسال داشته است.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه برنامه‌های سفر رییس جمهور جمهور و هیأت دولت تا پایان امسال است مابقی اعتبارات هم ظرف امسال برای پروژه‌های عمرانی استان اختصاص خواهد یافت.