سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. ایران ضمن پایبندی به منشور ملل متحد نسبت به عبور از خطوط قرمزش در هر مرحله محکم‌تر برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز عمل خواهد کرد.

به گزارش میرملاس‌خبر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود پاسخگوی سئوالات خبرنگاران شد.

کنعانی در ابتدا درباره عملیات ایران و همچنین ادعاهای مقامات غربی برای پاسخ به ایران گفت: اینکه موضع آمریکا چیست  به نظر می‌آید زودهنگام است برای قضاوت، اما لازم است نکته‌ای را اشاره کنم. ایران یک قدرت مقتدر و امنیت آفرین است. اقدام ایران در حمله به برخی مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در سرزمین اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود ذیل ماده ۵۱ منشور ملل متحد و همچنین تجاوز اسرائیل به مقر دیپلماتیک ایران در سوریه است.

ایران و دستگاه دیپلماسی و نیروهای مسلح در رخداد اخیر و در واکنش مشروع به اقدام تجاوزکارانه رژیم به روشی حرفه‌ای عمل کردند. ایران به روش منطقی و مسئولانه عمل کرد. هشدارهای لازم را قبل از اقدام داده بودیم. پس از اتمام حجت، مقتدارانه عمل کردیم و در ادامه مقتدرانه عمل خواهیم کرد.

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست

ایران به دنبال تشدید تنش در منطقه نیست. ایران ضمن پایبندی به منشور ملل متحد نسبت به عبور از خطوط قرمزش در هر مرحله محکم‌تر برای ایجاد بازدارندگی و تنبیه متجاوز عمل خواهد کرد. اقدام ایران ضروری و متناسب بود و اهداف نظامی را مورد هدف قرار داد. ایران با توجه به عدم اقدام لازم از سوی شورای امنیت و در نتیجه رفتار غیرمسئولانه آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز دفاع از امنیت و منافع ملی خود حرکت کرده است.

اقدام ایران کاملا مشروع و منطبق با منشور ملل متحد و پس از اتمام حجت به روش دیپلماتیک صورت گرفت. طبیعی است انتظار است دیگران از جمله آمریکا رفتار مسئولانه ایران و واکنش مشروع ایران را مورد توجه قرار دهند و به جای اتخاذ رویکرد غیرمسئولانه و انتخاب الفاظ نامناسب، قدردان اقدام مشروع و منطقی ایران باشند.