استاندار لرستان گفت: شناختن و شناساندن ظرفیت‌های استان در تمامی حوزه‌ها باید اولویت اصلی بنیاد ایران‌شناسی این شعبه باشد.
به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار در دیدار با رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان با تاکید به اینکه شناختن و شناساندن ظرفیت‌های استان در تمامی حوزه‌ها باید اولویت اصلی بنیاد ایران‌شناسی این شعبه باشد، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی دقیق و بهینه و استفاده از توان علمی و تجربی سرمایه‌های اجتماعی استان باید در راستای شناسایی و معرفی مفاخر و مشاهیر گام برداشته و از ظرفیت‌های علمی آنان بخوبی استفاده شود.
وی افزود: تمرکز بخشیدن و ارائه اولویت‌ها و ایجاد هماهنگی در تمامی فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهش‌ها و طرح‌های لرستان‌شناسی در سطح ملی و بین‌الملی و جلوگیری از موازی کاری بایددر دستور کار قرار گرفته و پژوهش‌های علمی پراکنده در زمینه لرستان شناسی ساماندهی شود.
استاندار لرستان ادامه داد: با تشکیل منظم جلسات هیأت امنا و تشکیل شورای پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت شعبه لرستان و عملیاتی نمودن اهداف شعبه گام خواهیم برداشت.
مجتبی رومانی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان نیز در این دیدار عنوان کرد: با توجه به پیشینه کهن دیار لرستان و ظرفیت‌ها و استعدادهای مغفول مانده استان می‌طلبد با جدیت و تلاش شبانه‌روزی در راه شناساندن این ظرفیت‌ها اقدام جدی صورت گیرد.
وی  ضمن ارائه عملکرد مقدمات صورت گرفته در طول ۴۵ روز تصدی این شعبه، مطرح کرد: لرستان امروز و لرستان دیروز حرف ناگفته و راه نرفته بسیار دارد که امید است با ساماندهی و بکارگیری خرد جمعی در شعبه لرستان راهی نو پیش پای اندیشمندان و فرهیختگان و علاقه‌مندان این سامان قرار دهد.
رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان نداشتن مکان مستقل و تجهیزات کافی و نبود اعتبار را از مشکلات این شعبه برشمرد و افزود: تمامی کوشش و توان خود را جهت استقرار مستقل شعبه بکار خواهیم برد تا محیطی مناسب برای مطالعه تخصصی و بهره گیری از دانشمندان و دانش پژوهان و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث ایران شناسی و لرستان شناسی فراهم گردد.
وی با بیان اینکه نبود کتابخانه مستقل تخصصی ایران‌شناسی با محوریت لرستان‌شناسی یکی دیگر از مشکلات ما است، تصریح کرد: در حال حاضر در کتابخانه بنیاد ۳۰۰۰ جلد کتاب موجود است ولی با استانداردها و معیارهای موجود فاصله زیادی داریم.
رومانی ادامه داد: در کنار راه‌اندازی و احیاء ساختار رسمی شعبه اعم از هیأت امناء، شورای پژوهشی و چارت تشکیلاتی شعبه که یک ساختار غیر رسمی متشکل از شورای علمی، کارگروه‌ها و اتاق فکر است در حال راه‌اندازی است.