در اخبار فضای مجازی استان لرستان آمده است که قرار است در روزهای آینده آیت‌الله رئیسی، رییس قوه قضاییه به استان لرستان سفر کند.

به گزارش میرملاس‌خبر، در اخبار فضای مجازی استان لرستان آمده است که قرار است در روزهای آینده رئیس محترم قوه قضاییه، آیت الله رئیسی، به استان لرستان، سفر کند.

در این رابطه، نکاتی، قلمی می‌شود:

اول: تلاش شود مشکلات استان لرستان که یک استان کمتربرخوردار است به صورت اولویت بندی شده (تعیین مهم ترهایی که حل و فصل آنها مستلزم دستورات قوه قضاییه است) براساس اولویت موضوعات اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، محیط زیستی، به ایشان منتقل شود.

دوم: مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، چه بهتر که با ریاست محترم قوه قضاییه در قالب هویت نهادی و گروهی مجمع، در این سفر دیدار و گفتگو داشته باشد و متحد، منسجم و دارای پیشنهادها و طرح های کارشناسی شده اولویت‌دار هر کدام از شهرستان‌های استان لرستان متناسب با حوزه اختیارات ریاست محترم قوه قضاییه، موضوعات و مطالبات را با وی در میان بگذارند.
طبیعی است مطالباتی بایستی مطرح شوند که محقق ساختن آن مطالبات از نظر قانونی و حقوقی، در ذیل اختیارات حوزه عملکردی و کاری قوه قضاییه باشد.

سوم: اگرچه برمعیار نگاه کردن به تجربیات سفرهای قبلی مقامات مختلف به استان لرستان، فرصت سفرها، معدود و کوتاه است (گاهی سفر از نوع یک روزه است) اما توصیه آن است که دیدار و گفتگو با بخش های غیردولتی (جامعه مدنی) استان لرستان نیز در برنامه های این سفر وجود داشته باشد.
برای نمونه، دیدار و گفتگو با کانون وکلای استان لرستان و شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنان، دیدار و گفتگو با تولیدکنندگان استان لرستان، اصحاب رسانه استان، احزاب استان، تشکل های و سازمانهای مردم نهاد مختلف در عرصه های متنوع از جمله محیط زیست، نمایندگان تشکل های کارگری و کشاورزی استان، هنرمندان استان و سایر بخش های ذیل مفهوم جامعه مدنی استان لرستان که البته در تناسب با وقت و محدودیت زمانی اینگونه سفرها، خواهد بود.

مهم این است که بخش های مختلف متعلق به جامعه مدنی و صنفی استان لرستان نیز بتوانند و این امکان و فرصت را داشته باشند که با رئیس محترم قوه قضاییه، دیدار و گفتگو کنند تا اطلاع یابی از مطالبات استان، «جامعیت» کامل تری، پیدا کند.

یادداشت از شهرام شرفی