مدیر مخابرات منطقه لرستان بر ضرورت همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان با شرکت مخابرات تاکید کرد و گفت: با توجه به ساخت و ساز ساختمان‌های بزرگ اداری و صنعتی در سطح استان خواستار تسریع در فراگیر شدن اجرای فیبر نوری هستیم.

به گزارش میرملاس‌خبر، نبی‌اله شمسی‌فر شامگاه یکشنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان، اظهار داشت: با توجه به شرایطی کاری این مجموعه، انتظار می‌رود در راستای ارائه خدمات سرویس جدید ftth و fttc در منازل مشترکین این شرکت را همراهی کنید.

وی افزود: از آنجایی که تمام مالکین برای احداث ساختمان‌های خود نیازمند طراحی، نظارت و تایید فعالیت‌های احداثی خود از سوی اعضای نظام مهندسی هستند، قطعا دیدگاه و نظر مساعد و همراه با تعامل این افراد با مخابرات منطقه می‌تواند شرایط اصولی و مناسبی را برای ارائه خدمات به شهروندان مهیا کند.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به مزایای سرویس FTTH به عنوان جدیدترین سرویس مخابراتی در حوزه تلفن ثابت و مبتنی بر دیتا، عنوان کرد: جامعه مهندسین استان در راستای چگونگی گردآوری و اجرایی کردن دستورالعمل‌های ایجادِ بسترهای مورد نیاز این سرویس در ساختمان‌های جدیدالاحداث می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: با توجه ساخت و ساز ساختمان‌های بزرگ اداری و صنعتی در سطح استان خواستار تسریع در فراگیر شدن این امر هستیم.

شمسی‌فر با اشاره به جایگزینی فیبر نوری به جای سیم و کابل‌های مسی، گفت: کلیه اتصالات و المان‌های فیبر نوری از حساسیت بالایی برخوردا هستند و در خیلی از ساختمان‌ها این موارد پیش‌بینی نشده است، لذا تقاضامندیم آموزش‌های لازم در این زمینه با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای استان توسط کارشناسان مخابرات منطقه لرستان به مهندسان ارایه شود.