اگر سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه برای آسانسورها انجام نشود و حادثه‌ای برای استفاده‌کنندگان رخ دهد عواقب آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان است.

به گزارش میرملاس‌خبر، بیشتر حوادث آسانسورهای برقی، مربوط به عدم انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه آسانسور‌ پس از اخذ تاییدیه استاندارد است.

حفظ شرایط ایمنی و عملکرد استاندارد آسانسور‌ منوط به انجام سرویس و نگهداری ماهانه و بازرسی سالانه، به منظور حصول اطمینان از عملکرد مناسب و ایمن آسانسور است و اگر سرویس و نگهداری مستمر و بازرسی ادواری سالیانه برای آسانسورها انجام نشود و حادثه‌ای برای استفاده‌کنندگان رخ دهد عواقب آن بر عهده مدیر یا مالک ساختمان است.

به گفته مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد لرستان، حداقل سالی یک بار باید بازرسی ادواری از پارامترهای ایمنی و عملکرد آسانسور‌ها با استفاده از شرکت‌های بازرسی مجاز و تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد انجام شود.

وی از شهروندان و به ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی و اماکن عمومی خواست با انعقاد قرار‌داد با شرکت‌های نصاب (تعمیر‌کاران مجاز)، سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور‌ را در دستور کار خود قرار دهند.