در حالی که تنها ۴روز به پایان سال مانده است, کارفرماها همچنان زیر بار تعیین عدد و رقم سبد معیشت نمی‌روند و قصد دارند در جلسه شورای‌عالی کار مستقیم روی حداقل مزد کارگران بحث شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، امروز ۲۶ اسفندماه جلسه شورای‌عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار می‌شود، به‌نظر می‌رسد که امروز حداقل دستمزد کارگران تعیین شود، اما قطعاً روز سختی برای شرکای اجتماعی خواهد بود؛ چرا که اختلاف نظر بین شرکای اجتماعی در ماراتن تعیین دستمزد نسبت به سال‌های قبل بیشتر به چشم می‌خورد.

نماینده کارگران: به‌صراحت گفته شد؛ “رقم سبد معیشت تعیین نخواهیم کرد”

محسن باقری، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره بی‌نتیجه ماندن جلسه قبلی شورای‌عالی کار می‌گوید: نمایندگان کارفرمایی زیر میز زدند و جلسه بی‌نتیجه ماند.

وی با ابراز اینکه “در جلسه کمیته مزد ۹ ساعت بحث و مذاکره کردیم و به اعداد و ارقام خوبی رسیدیم” گفت: با توجه به متوسط قیمت‌های اعلامی از سوی مرکز آمار توافقاتی کردیم، اما متأسفانه این توافقات در جلسۀ روز گذشتۀ شورای‌عالی کار نتیجه‌ای نداشت.

نماینده کارگران بیان کرد: طرفینی که قرار بود گزارش کار کمیتۀ مزد را در شورا ارائه بدهند، مسائل را کاملاً وارونه جلوه دادند و همۀ توافقاتی که در جلسۀ کمیته مزد حاصل شده بود، بی‌اثر شد، در صورتی که ما در آن جلسه روی اعداد خوبی به توافق رسیده بودیم.

باقری بیان کرده است: به‌صراحت به ما گفته شد؛ “رقم سبد معیشت را تعیین نخواهیم کرد و مستقیم وارد مذاکرات تعیین دستمزد خواهیم شد”! این بی‌احترامی بزرگی به کارگران بود و تمام کارهای کارشناسی ما برای تعیین رقم متناسبی برای سبد معیشت بی‌اثر ماند.