رئیس ستاد انتخابات استان لرستان گفت: فرآیند انتخابات از ساعت 8 صبح امروز، برابر با زمان قانونی آغاز شد و در حال حاضر 1489 شعبه اخذ رای در سطح استان فعال هستند.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، محمود ثمینی در ستاد انتخابات استان لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرآیند رای گیری در ساعت قانونی صبح امروز و در۱۴۸۹ شعبه اخذ رای آغاز شد، اظهار کرد: مردم حضور حماسی وبسیار خوبی پای صندوق های رای داشته اند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ساعات پایانی انتخابات و ازدحام جمعیت در شعبات، یقینا فرمانداران بر حسب نیاز و جمعیت تقاضای تمدید مهلت رای گیری را خواهند داشت. به محض تعیین ساعات تمدید، مجددا از طریق رسانه به اطلاع مردم خواهیم رساند.

ثمینی با بیان اینکه فرآیند انتخابات در کمال امنیت و آرامش پیش می رود، عنوان کرد: به دلیل بی توجهی برخی افراد به تذکرات داده شده، ایراداتی پیدا می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: برخی افراد قصد تبلیغ برای کاندیداهای خاصی را دارند که به آنها تذکر داده شده و از شعبات دور شده اند. با کسانی که به تذکرات توجه نکرده اند برخورد قانونی و بازداشت شده اند.

وی تاکید کرد: کاندیداها، طرفداران و ستادهای انتخاباتی آنها آمادگی پذیرش نتایج انتخابات را داشته باشند.

ثمینی افزود: به کسانی که از روزهای گذشته و زود هنگام شروع به تبلیغات کرده اند یا خودشان را پیروز میدان دانستند، تذکر داده ایم.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه نتایج آرا از طریق فرمانداران احصا، منتشر و از طریق ستاد انتخابات استان اعلام خواهد شد، گفت: کسانی که به نتایج یا نحوه برگزاری انتخابات اعتراض دارند می توانند شکایت خود را به فرمانداری ها یا نمایندگان حاضر در شعب اخذ رای مطرح و یا از طریق مجاری قانونی اقدام کنند.

وی عنوان کرد: کسانی که پای صندوق های رای حاضر میشوند حتما نام، نام خانوادگی، کد کاندیدا و یا عنوانی که به آن مشهور است را بنویسند تا حقی از رای دهنده و کاندیدا ضایع نشود.

ثمینی با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده در شعبات اخذ رای در سطح استان تاکید کرد: ایرادات را بلافاصله برطرف میکنیم، اما فرایند انتخابات متوقف نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه تمام تمهیدات امنیتی اتخاذ شده است، ادامه داد: به تجمعات غیر قانونی خارج از شعبه اخذ رای و فعالیت های غیرقانونی تذکر داده و با آن ها برابر با قانون برخورد می شود. با خاطیان بخش امنیت انتخابات برخورد شدید و جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: تا کنون بیش از نیاز شهرستان ها تعرفه رأِی گیری ارسال شده و تقاضای تعرفه ی بیشتر ارسال نشده است.

ثمینی گفت: به چند روستای الیگودرز که راه های ارتباطی آن ها به دلیل بارش برف مسدود شده بود توسط بالگرد صندوق اخذ رای ارسال شد و هیچ روستایی وجود ندارد که بر اثر انسداد راه شعبه ی اخذ رای در آن برقرار نشده باشد.

انتهای پیام

 

  • نویسنده : کرم ملک آسا