استاندار لرستان گفت: کار بردن لفظ مدیران دوزیست زیبنده است، ما منکر خدمات مدیران سابق نیستیم و نباید همه مسائل را با دید سیاه و سفید دید.

به گزارش میرملاس‌خبر، فرهاد زیویار شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه در شناساندن نقاط ضعف و محقق شدن مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان اثرگذار است.

وی افزود: ساماندهی قلعه جز مصوبات سفر استانی رییس‌جمهوری است، اگر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آزادسازی در اختیار سپاه قرار داده شود، مقر مجاور قلعه را تخلیه کرده و تحویل می دهند.

استاندار لرستان عنوان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های وزارت نیرو، سدها، تصفیه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ، سد کمندان و حوضیان و هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر برای حوزه راه اختصاص یافته است.

وی با تاکید به اینکه نمایندگان مجلس وسط میدان کار هستند، مطرح کرد: در بسیاری از پروژه‌هایی که در سفر مصوب شد و بناشده اعتبارات آن جذب شود، نمایندگان برای جذب آن تلاش می‌کنند.

اعتقادی به لفظ مدیران دوزیست ندارم

وی در پاسخ به سوال میزان دخالت نمایندگان در این انتصابات و عدم هماهنگی آنان با استاندار، گفت: باید به این نکته توجه داشت که نمایندگان مجلس خارج از این مملکت نیستند و منتخب مردم هستند و باید از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد.

زیویار با اشاره به انتصابات مدیران در استان لرستان، عنوان کرد: حکم برخی از مدیران خارج از استانداری توسط وزرا تعیین می‌شود که در این حوزه استاندار نیز مورد مشورت قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از انتصابات نیز خارج از نظر و سلیقه تیم مدیریتی استان صورت گرفته و گاهی نیز نقدهایی نیز به انتصابات داشته‌ایم.

زیویار درباره استفاده برخی از رسانه‌ها از الفاظی مانند مدیر دوزیست، عنوان کرد: باید نسبت به بکار بردن واژگان بیشتر فکر کنیم زیرا بکار بردن لفظ مدیران دوزیست زیبنده است.

وی اضافه کرد: همین امروز برخی از مدیران دولت قبل در کابینه آقای رئیسی حضور دارند به نظر بنده اگر مدیری درست کار کرده است و کارنامه خوبی دارد می‌تواند به خدمت ادامه دهد.

استاندار لرستان با تاکید به اینکه نباید خدمات مدیران قبل را زیر سوال نبریم، تصریح کرد: ما منکر خدمات مدیران سابق نیستیم و نباید همه مسائل را با دید سیاه و سفید دید، در عالم سیاست بهتر است کمی خاکستری ببینیم.

«هتل صخره‌ای» و «برج‌های دوقلو» ثروت لرستان هستند

وی فراری دادن سرمایه‌داران را یکی از مشکلات لرستان دانست و خاطرنشان کرد: ما به مدیران و سرمایه‌گذاران رحم نمی‌کنیم و از کلماتی مانند مرگ بر سرمایه‌داران استفاده می‌کنند.

زیویار ادامه داد: برخی از بزرگان ما بخاطر همین بی‌رحمی‌ها از استان مهاجرت کردند و در استان‌های دیگر سرمایه‌گذاری کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دو پروژه «هتل صخره‌ای» و «برج‌های دوقلو» ثروت مردم لرستان هستند، اظهار داشت: امکات، زمین و امکانات این پروژه‌ها منحصربه فرد هستند و این چنین استعدادی در هیچ جای ایران وجود ندارد.

استاندار لرستان افزود: من با توقف مخالف هستم زیرا با لجاجت پروژه‌ها از بین می‌روند، باید تلاش کنیم که پروژه‌های نیمه‌کاره تکمیل شوند.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی