مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: استان لرستان با تبدیل ۱۹ هزار و ۹۷۵ پروانه کسب کاغذی به الکترونیکی از سال گذشته تاکنون در صدر جدول رتبه بندی استان ها در حذف پروانه کسب های کاغذی قرار دارد.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی محمدی با بیان اینکه استان لرستان با تبدیل ۱۹ هزار و ۹۷۵ پروانه کسب کاغذی به الکترونیکی از سال گذشته تاکنون در صدر جدول رتبه بندی استان ها در حذف پروانه کسب های کاغذی قرار دارد، اظهار داشت: براساس حکم تبصره هفت ماده یک قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید به مجوز الکترونیکی (شناسه‌ یکتا) تبدیل و کسب و کارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.

وی افزود: با هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، صاحبان کسب وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته و اطلاعاتشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان افزود: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود سه کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها mojavez.ir به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

وی یادآور شد: مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی و کاغذی به شناسه یکتا تا پایان اردیبهشت ماه ذتمدید شده و از ابتدای امسال بانک‌ها و مراکز دولتی خدماتی به دارندگان مجوزهای قدیمی ارایه نخواهند داد.