مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان گفت: حدود ۱۴ هزار مجوز قدیمی و کاغذی کسب و کار معادل ۲۰.۲ درصد تا نیمه اسفندماه سال جاری در لرستان به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، علی محمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات استانداری، اظهار کرد: همچنین امسال سهم استان از تسهیلات تبصره ۱۸ استان ۱۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال بود که ‌هفت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال معادل ۶۵ درصد جذب و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان لرستان در زمینه جذب تسهیلات تبصره ۱۸ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ آخرین مهلت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ است و چنانچه دستگاهی نتواند سهمیه خود را جذب کند، باید با سایر دستگاه ها جابجا شود.

محمدی با تاکید بر اینکه اگر تسهیلات تبصره ۱۸ استان جذب نشود ، سال آینده این تسهیلات به استان اختصاص نخواهد یافت، عنوان کرد: باید تمانی تلاش خود برای جذب و پرداخت این تسهیلات اشتغالزا بکار گیریم.

وی همچنین در خصوص تبدیل مجوزهای قدیمی کسب و کار به شناسه یکتا، تصریح کرد: طبق قانون تا پایان امسال همه مجوزهای قدیمی باید به مجوز الکترونیکی یکتا تبدیل شوند که طبق آمار مرکز پایش کسب و کار استان لرستان توانسته است، رتبه نخست کشور را در این زمینه به خود اختصاص دهد.