مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: زمین‌های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال‌های گذشته به متصرفان و بهره‌برداران واگذار می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، وحید کرم‌الهی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاری زمین‌های دولتی و اراضی تصرفی ساخته شده توسط مردم در سال‌های گذشته، اظهار داشت:  افرادی طی سال‌های گذشته اراضی دولتی را در سکونتگاه‌های غیررسمی، اراضی حاشیه و برخی مناطق داخل شهر به صورت قولنامه‌ای خرید و به عنوان ملک مسکونی یا تجاری اقدام به ساخت کرده اما این املاک فاقد سند رسمی هستند بنابراین وزارت راه و شهرسازی موظف شده است این زمین‌ها را به متصرفان و بهره‌برداران واگذار کند.

وی با بیان اینکه نرخ خرید زمین برای افرادی که از اول فرودین ۱۳۹۴ به بعد نسبت به ساخت واحد مسکونی در زمین‌های دولتی اقدام کرده‌اند، با قیمت کارشناسی، محاسبه و پس از آن سند مالکیت صادر خواهد شد، افزود: ملاک تشخیص زمان ساخت هم عکس‌های هوایی سازمان فضایی ایران، سازمان نقشه‌برداری و سازمان فضایی نیروهای مسلح خواهد بود و توسط کارشناسان رسمی داگستری مشخص می‌شود و قیمت زمین برای افرادی که قبل از سال ۱۳۹۴ در اراضی دولتی ساخت و ساز مسکونی داشته‌اند براساس نرخ منطقه‌ای محاسبه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ادامه داد: قیمت‌گذاری برای این گونه اراضی با ساخت و ساز جاری، ارتباطی به زمان و سال احداث ندارد و به قیمت کارشناسی محاسبه می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که هم اکنون زمین دولتی بدون ساخت و ساز در اختیار دارند مشمول این قانون نمی‌شوند چرا که ملک در اختیار دولت و هرگونه ساخت و سازی در آن ممنوع است.

کرم‌الهی گفت: سهمیه یا هدفگذاری مشخصی تاکنون برای استان‌ها تعیین نشده است، اما مردم می‌توانند در مرحله کنونی نسبت به معرفی واحد خود اقدام کنند تا جمع بندی نهایی انجام شود.

به گفته‌ی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان آیین‌نامه این اقدام ابلاغ و با ورود به مرحله عملیاتی، قراردادی با شرکت عمران مسکن سازان واقع در خیابان شریعتی خرم‌آباد منعقد شده تا از مراجعه و ازدحام متقاضیان به اداره‌کل راه و شهرسازی جلوگیری و درخواست‌های مردمی با سرعت و تمرکز بیشتری پیگیری شود و مراجعان سایر مناطق استان نیز باید به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها مراجعه کنند.

 

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی