مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از هزار و 965 واحد نانوایی دارای سهمیه آرد این استان، هزار و 700 نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌ است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌اله بیرانوند شامگاه شنبه در نشست مجازی با اصحاب رسانه درخصوص تجهیز نانوایی‌های سطح استان به دستگاه کارتخوان هوشمند، اظهار داشت: فعلا در مرحله مقدماتی اجرای این طرح قرار داریم اما تاکنون از هزار و ۹۶۵ واحد نانوایی دارای سهمیه آرد هزار و ۷۰۰ نانوایی به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شده‌ است.

وی افزود: مابقی نانوایی‌های سطح استان در شهریورماه سال‌جاری به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز می‌شوند و مرحله مقدماتی این طرح به طور کامل اجرا خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان ادامه داد: در صورت تجهیز تمامی نانوایی‌ها به دستگاه کارتخوان بازرسی‌ها نیز به صورت هوشمند انجام شده و تخلفات به صورت آنلاین در قالب پیامک به متصدی واحدهای نانوایی‌ها ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های فیزیکی تاکنون پاسخگو نبوده است، عنوان کرد: در صورت تکمیل طرح کارتخوان هوشمند زمینه برای شفاف‌سازی اطلاعات واحدهای نانوایی و هوشمندسازی نظارت‌ها فراهم می‌شود.

بیرانوند اضافه کرد: طی هفته گذشته از طریق داشبرد مدیریتی موقت ایجاد شده ۸۰ مورد تخلف به تعزیرات حکومتی اعلام شده و ۳۱۱ مورد تراکنش غیرمجاز شناسایی و سهمیه آرد ۷ واحد نیز قطه شده است.

وی با تاکید به اینکه در صورت فعال شدن سامانه هوشمند کارتخوان، بازرس‌ها مستقیما به دنبال واحد متخلف می‌روند و زمان نظارت کوتاه می‌شود، تصریح کرد: نانوایی‌هایی که کیفیت نان و رضایت مشتری خود را حفظ کنند و در طول سال فاقد تخلف باشند سقف سهمیه آرد آن‌ها برداشته می‌شود و به میزانی که می‌تواند تولید کنند به آن‌ها آرد داده می‌شود.