مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: آزمون جامع گردشگری باهدف ارتقای خدمات مطلوب به گردشگران و توسعه این صنعت در استان برگزار شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، ، عطا حسن‌پور امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌زمان با سراسر کشور آزمون جامع گردشگری روز جمعه ۲۷ مردادماه در خرم‌آباد نیز برگزار شد، اظهار داشت: این آزمون باهدف ارتقای خدمات مطلوب به گردشگران و توسعه صنعت گردشگری در استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۹۶ نفر از متقاضیان فعالیت در حوزه گردشگری استان در این آزمون حضور داشتند، افزود: داوطلبان در این آزمون در رشته‌های راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی، مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، کارشناسان ارزیاب طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تأسیسات گردشگری شرکت کردند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، مطرح کرد: به قبول‌شدگان در این آزمون گواهینامه فعالیت در حوزه‌های مختلف گردشگری اعطا و افراد می‌توانند بلافاصله وارد بازار کار شوند.

وی از گردشگری به‌عنوان موتور محرکه توسعه استان نام برد و عنوان کرد: صنعت گردشگری به‌عنوان متنوع‌ترین و بزرگ‌ترین صنعت در جهان، مهم‌ترین منبع درآمد و ایجاد فرصت‌های شغلی در دنیا به شمار می‌رود.