نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: همه مسئولان استانی تا رسیدن با هم متحد هستند، به کسانی که مکتوب و شفاهی به این مردم تعهداتی داده اند در درون و بیرون از این استان به تعهدات خودشان عمل کنند.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دولت مردمی، انقلابی و تحول گرا الزاماتی دارد و با حرف و سخن خالی نمی‌توان دولتی را مردمی نامید، اظهار داشت: یکی از این الزامات رویکردهای انقلابی در حرکت مجموعه دولت از وزیران و معاون وزیران و… است، ما این رویکرد را در رئیس جمهور عالم، خدمت گذار و خستگی ناپذیر مشاهده می‌کنیم، در سفر رئیس جمهور به استان مصوباتی برای لرستان تصویب شد، برخی از آنها به کندی و با تأخیر پیش می‌رود، حتی شنیدم که در برخی از مصوبات مانند اتصال راه آهن سراسری دورود – خرم آبا تشکیک و تردید شده است، در حالی که کلام رئیس جمهور ضبط شده و ایشان اعلام کردند که صدای بوق قطار باید در خرم آباد سال‌ها پیش شنیده می‌شد، ولی بعضی مرکز نشینان تردید کرده اند و گفته اند که این جز مصوبات سفر نیست، البته این خبر خوش را هم بدهم با پیگیری که از استان صورت گرفت، نامه نگاری‌های متعددی انجام گرفت جز مصوبات سفر قرار گرفت، هیچ جای نگرانی در این جهت نیست.

وی افزود: اما می‌خواهم به مرکز نشین هایی که چنین دیدگاهی به توسعه لرستان دارند بگویم که رئیس جمهور سفرهای اولش به همه استان‌ها تمام شده، سفرهای دومش به استان‌ها آغاز خواهد شد و ایشان با همراهانش در سفر دوم به لرستان خواهند آمد، در چنین روزی هزاران نفر از مردم این استان نگاه کند و تأخیری برخی از مرکز نشین ها را به اطلاع رئیس جمهور خواهند رساند، در چنین روزی چه جوابی شما به مردم خواهید داد؟ در چنین روزی در شورای اداری اگر این خدمت گذار فرصت سخن گفتن پیدا کنم، چه جوابی خواهید داد؟ پس نگاهتان را به استان اصلاح کنید، در عملیاتی کردن سد «معشوره» و راه آهن سراسری به استان تسریع کنید، زمین‌های آبی استان ۲۳ یا ۲۴ درصد است در حالی که متوسط کشور ۴۶ درصد است، این فاصله‌ها را جبران کنید، تکمیل سدهای در دست احداث و مطالعه مورد توجه قرار بگیرد، زمین‌های آبی استان باید حد استاندارد کشور برسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: وزارت تعاون در سفر رئیس جمهور به لرستان قول داد که در این استان ۴۰ تا ۶۰ هزار شغل پایدار در استان ایجاد کند، اینها مطالبی است که مرکز نشین ها در سفر دوم رئیس جمهور به لرستان باید خود را آماده پاسخگویی کنند، باید ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی در لرستان رقم بخورد، باید تحول همراه با جهش در این استان رقم بخورد، همه مسئولان استانی تا رسیدن به چنین وضعیتی با هم متحد هستند، به کسانی که مکتوب و شفاهی به این مردم تعهداتی داده اند در درون و بیرون از این استان به تعهدات خودشان عمل کنند.

وی همچنین با اشاره به مناسبت‌های کودتای ۲۸ مرداد، اشغال ایران توسط متفقین در جریان جنگ جهانی و… گفت: پیروزی انقلاب اسلامی سربلندی این کشور را رقم زد و امروز ایران اسلامی در اوج و اقتدار کامل است.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: اگر روزی حاکمان ذلیل در این کشور حکومت می‌کردند امروز هر اتفاقی در منطقه بخواهد رخ دهد باید ایران اسلامی در آن نقش ایفا کند.