نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها در استان، گفت: مسئولان آمار واقعی ایجاد اشتغال در لرستان بعد از سفر رئیس جمهور به این استان را اعلام کنند.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد با اشاره به موضوع تنظیم بازار و انتظار مردم برای رعایت دقت لازم از سوی مسئولان در این رابطه، اظهار داشت: مسئولان مانع گرانی کالاها شوند، تنظیم بازار و رعایت ساز و کاری که قیمت کالاها تثبیت شود، مورد توجه قرار گیرد، از تولید تا توزیع این امر رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: البته برخی از فروشندگان کالا هم می‌گویند که کالاها با افزایش قیمت به دست ما می‌رسد، این باید بررسی شود که مردم بیش از این در مضیقه و فشار نباشند، مسئولان کشوری و استانی این امر را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام شاهرخی، افزود: به لحاظ زیرساخت، آب، برق، گاز، مخابرات، فعالیت‌های عمرانی، راهسازی موفقیت‌هایی را داشته‌ایم، اما اگر بازار تنظیم نباشد، این خدمات کمرنگ می‌شود، باید دقت کرد و مسئولان به گونه‌ای عمل کنند که بازار تنظیم شود، یکی از دلایل موفقیت برخی از دولت‌ها همین عدم تنظیم بازار بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان، گفت: این مصوبات باید با دقت و سرعت انجام و پیگیری شوند، که اطلاع داریم در حال انجام است، اما نکته این است که این مصوبات در سالی که به عنوان تولید و اشتغال دانش بنیان نام نهاده شده، باید منتهی به ایجاد شغل شوند، اگر مصوبات ۱۰۰ درصد انجام بگیرد اما باز در درون خانواده‌ها مشاهده شود که تعداد بیکاران همان‌ها هستند، آثار و شیرینی کار را بر جای نخواهد گذاشت و هدف از این مصوبات سفر رئیس جمهور این است که تولید و اشتغال دانش بنیان شکل بگیرد و رنگ خوشحالی و مسرت را بر چهره پدران، مادران و جوانان مشاهده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: دستگاه‌هایی هستند که متعهد شده‌اند فلان تعداد شغل ایجاد کنند، این را اعلام کنند چه تعداد شغل ایجاد شده است؟ در سامانه‌ای افرادی که شاغل شده‌اند با کد ملی و شناسنامه به مردم معرفی کنند و بگویند بعد از سفر رئیس جمهور این تعداد به شغل مشغول شده‌اند.

حجت الاسلام شاهرخی، ادامه داد: صنایع تعطیل شده و یا نیمه تمام، مانند صدر فولاد، فولاد ازنا، سیمان خرم آباد، پارسیلون، چرم و پوست و… باید در کنار مصوبات سفر رئیس جمهور مورد ملاحظه قرار گیرند تا تحول همراه با جهش در استان ایجاد شود.