نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه هویت شهر را نباید قربانی بعضی از مسائل کنیم، گفت: مرکز استان ما با برخی از مراکز استان‌های همجوار چندین دهه فاصله دارد، شورای اسلامی شهر و شهرداری باید این فاصله را کم کنند.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی شامگاه سه‌شنبه در جلسه با اعضای شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با اشاره به اهمیت پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان، اظهار داشت: اگر پرداخت عوارض محقق نشود اداره شهر نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه در جلسات با مدیران و خطبه‌های نماز جمعه بر ضرورت پرداخت عوارض تاکید شده است، افزود: ادارات و سازمان‌های بدهکار به شهرداری، جهت پرداخت بدهی خود اولا هستند و  آن را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به تاریخ و تمدن شهر خرم‌آباد، خاطرنشان کرد: طبق کاووش‌های به عمل آمده، از استان لرستان جزو نخستین زیستگاه‌های بشر یاد می‌شود و آثار باستانی برجای مانده همانند قلعه فلک‌الافلاک، پل شکسته، گرداب سنگی و غیره همه حکایت از تاریخ و تمدن استان ما و شهر خرم‌آباد دارد.

وی ادامه داد: اما متاسفانه با گذشت تاریخ اتفاقاتی در مرکز استان رخ داد که به این مجموعه‌ها آسیب وارد شد، اگر مدیریت واحدی بر ساماندهی اماکنی همانند دریاچه کیو، تپه صخره‌ای، زیباکنار و باغ فلاحت حاکم می‌شد اکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم و اگر مدیران نگاه کلانی به این مجموعه داشتند این مجموعه می‌توانست به منطقه گردشگری تبدیل شود.

هویت شهر را نباید قربانی بعضی از مسائل کنیم

حجت‌الاسلام شاهرخی با بیان اینکه از شورای اسلامی شهر خرم‌آباد انتظار می‌رود اقداماتی انجام دهد که حال مردم و شهر ما را خوب کند، گفت: هویت شهر را نباید قربانی بعضی از مسائل کنیم و در مصوبات و قوانین تلاش شود که گذشته را جبران کنیم.

وی با تاکید به اینکه شهرداران و شورای اسلامی شهرها باید با کار و همت مضاعف و شبانه‌روزی، خود را وقف خدمت به مردم کنند و گذشته را جبران کنند، تصریح کرد: کسب رضایت مردم یک اصل اساسی در همه سازمان‌ها و ادارات است و باید کاستی‌ها و روزنه‌هایی که موجب عدم اعتماد و رضایت مردم می‌شود را برطرف کنیم.

شوراها حق دخالت در عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ را ندارند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به ماده ۸۲ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اشاره کرد و گفت: براساس این قانون اعضای شوراهای اسلامی شهر حق دخالت در عزل و نصب کارکنان شهرداری‌ها، شرکت‌ها و یا مؤسسات وابسته به آن‌ها را ندارند و همچنین شرکت اعضای شورا در مزایده‌ها، مناقصه‌های شهرداری و سایر ادارات جرم است.

وی ادامه داد: اعضای شوراها و شهردارها از توصیه‌های فراقانونی جهت جذب افراد در شهرداری‌ها و ادارات دولتی خودداری کنند و به تعهدات خود عمل کنند زیرا آگاهانه چنین مسئولیتی را پذیرفته‌اند و متعهد شده‌اند که اصلاحات و تحول را در شهر به وجود آورند.

حجت‌الاسلام شاهرخی بر ضرورت شفافیت و سلامت اداری در شوراها و شهرداری‌ها تاکید و اظهار داشت: حفظ موجودیت شهر کار سختی است ولی انتظار مردم فعالیت‌های عمرانی پرفروغ در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه مرکز استان ما با برخی از مراکز استان‌های همجوار چندین دهه فاصله دارد، افزود: شورای اسلامی شهر و شهرداری در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این فاصله را کم کند، زیرا مردم انتظار اقدامات موثر و ماندگار، درخشان و چشم‌گیر را دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به عدم پرداخت‌های نامتعارف در شهرداری‌ها، گفت: تصبره و ماده‌های قانونی تمام پرداخت‌ها شفاف باشد تا جایگاه شوراها و شهرداری‌ها خدشه‌دار نشود و نگاه آن‌ها فراتر باشد و در امور فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی در محلات خود را نشان دهد.

 

خبرنگار: سوسن ولی‎‌پور اصلانی