نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ملت ما بیش از ۴۳ سال است در مقابل زورگویان عالم ایستاده است و این نهال نو رس به درخت تنومندی تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس‌خبر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با تاکید به اینکه به اینکه ملت ما بیش از ۴۳ سال است در مقابل زورگویان عالم ایستاده است و این نهال نو رس به درخت تنومندی تبدیل شده است، اظهار داشت: اگر ما هوشیار باشیم و خودمان را اصلاح کنیم حتماً آن وعده الهی در نصرتش نصیب ما می‌شود که نصیب هم شده است، چه نصرتی از این روشن‌تر که روز به روز قوی‌تر می‌شویم.

وی با بیان اینکه دشمنی‌ها با ایران اسلامی از اول انقلاب بوده است و علتش هم مخالفت با حاکمیت دین است؛ تصریح کرد: آن‌هایی که صدام را تحریک کردند با حاکمیت دین مخالف بودند، گاهی این مخالفت‌ها به صورت جنگ ظاهری است گاهی به صورت جنگ پنهان است که از آن به عنوان جنگ نرم یاد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: هوشیاری در این جنگ نرم از آن اهمیتی برخوردار است که رهبری هم در رابطه با آن فرمودند «فرهنگ و صف‌آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام. هرکس در این راه کشته شود، در راه خدا کشته شده و هرکس در این راه، زحمتی متحمّل شود، در راه خدا متحمّل شده است».

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به مسئله حیوان گردانی اشاره کرد و گفت: هیچ دینی به اندازه اسلام برای حیوانات حقوق قائل نشده است، اما حیوان گردانی در پارک‌ها و پیاده روها و خیابان‌ها هم تضییع حقوق مردم است هم سلامت را به خطر می‌اندازد و هم احکام فقهی و شرعی خاص دارد.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه یقین بدانید که اگر با برنامه فرهنگی در این مورد همگان کمک نکنند، مسئله به این حیوان خاص هم محدود نخواهد شد، در کشورهایی که این مسیر را رفتند هم به همین مبتلا شدند؛ تصریح کرد: برخی‌ها می‌گویند این مسائل گفته نشود که الان وقت صحبت از این مسائل نیست، الان وقت صحبت از مسائل اقتصادی است؛ باید بگویم که این خدمتگذار شما ۸۴۱ بار در جلسات مختلف و نشست‌ها و بیش از همه مسئولین در باب اشتغال و بیکاری و اقتصاد و تولید و راکد بودن صنایع صحبت کردم؛ ما هم به مسئله فرهنگ توجه داریم هم اقتصاد.