همایش بزرگداشت روز خبرنگار در خرم‌آباد با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی در تالار شهید آوینی این شهر برگزار شد.

به گزارش میرملاس‌خبر، همایش بزرگداشت روز خبرنگار در خرم‌آباد با حضور جمع کثیری از اصحاب رسانه، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی در تالار شهید آوینی این شهر برگزار شد.

سردار مرتضی کشکولی در این مراسم با تاکید به اینکه حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی براساس آموزه‌های دینی، منطق و اندیشه است، رسالت خبرنگاران را نیز مبتنی بر منطق و اندیشه دانست و اظهار داشت: دشمن از روش‌های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم علیه نظام مردمی و دینی جمهوری اسلامی استفاده کرده است اما تاکنون با حضور مردم در همه صحنه‌ها ناکام مانده‌ است و خبرنگاران جایگاه مهمی در جنگ نرم دارند.

وی با بیان اينکه رسالت خبرنگار انعکاس اخبار دقیق و مبتنی بر واقعیت در جامعه است، افزود: خبرنگاران با استفاده از اطلاعات مستند و دقیق جلوی سوء استفاده دشمنان انقلاب را می‌گیرند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع ) لرستان ادامه داد: اصحاب رسانه باید شرایط کنونی را درک کنند در این صورت است که بهتر می‌توانند از حقوق مردم دفاع کند.

وی با بیان اينکه خبرنگاران با رقیبی به عنوان فضای مجازی مواجه هستند، عنوان کرد: در واقع اصحاب رسانه با یک غول عجیب و غریبی با نام فضای مجازی مواجه شده که فراگیر است و این فضا فاقد سند، مرجع و استدلال است درحالی که کار رسانه براساس عقلانیت شکل می‌گیرد.

وجود ۲۴۰ رسانه مجوزدار در لرستان/ اجاره دادن رسانه‌ جرم است

فرشاد مهدی‌پور نیز در آیین تجلیل از خبرنگاران با بیان اینکه ۲۴۰ رسانه مجوزدار در استان لرستان وجود دارد، اظهار داشت: تعداد قابل‌توجهی روزنامه، مجله و پایگاه اطلاع‌رسانی در میان این لیست مشاهده می‌شود که به نسبت جمعیت و میزان تحصیل‌کردگان این استان عدد قابل‌توجهی است.

وی از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه برای حمایت از رسانه‌های کشور خبر داد و افزود: امسال مالیات رسانه‌ها در قانون بودجه توسط دولت لغو شد.

وی با بیان اینکه طی دو ماهه ابتدای سال‌جاری ۵۰۰ میلیون تومان یارانه به رسانه‌ها پرداخت شده است، اجاره‌دادن رسانه را جرم دانست و عنوان کرد: باج‌گیری نیز در این خصوص تخلف است، چنانچه موارد مستدلی در این مورد مشاهده و برای وزارتخانه ارسال شود با متخلفان برخورد می‌شود.

مهدی‌پور به مشکلات تأمین اجتماعی و مسائل حقوقی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: مسائل حقوقی خبرنگاران با توجه به اهمیت موضوع با مستندات به معاون مطبوعاتی وزارتخانه ارجاع دهد.