نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران مورد قبول نیست و خلاف استقلال قوا است.

به گزارش میرملاس‌خبر، مهرداد ویسکرمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مزیت‌های بودجه ۱۴۰۱ اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت، سهم استان‌ها را از درآمدهای عمومی نسبت به سال گذشته ۷۷ درصد اضافه‌ کرده است.

وی به درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال آینده اشاره کرد و افزود: دولت مالیات را به صورت کلی حساب کرده است، بنابراین استان‌های محروم همانند لرستان از درآمد استان‌های برخوردار بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را توزیع عادلانه بودجه دانست و عنوان کرد: دولت تلاش می‌کند که چاپ پول منتفی شود تا کسری بودجه از محل فروش نفت، درآمدهای مالیات و همچنین تولید اوراق رفع شود.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ واقعی‌ بسته شده است، خاطرنشان کرد: دولت بودجه را نسبت به سال گذشته افزایش نداده و امیدوار است که بتوان آن را محقق کرد.

ویسکرمی ادامه داد: سیاست دولت بر حمایت از مناطق محروم است به همین دلیل ما باید بر روی تحقق پروژه‌های اصلی استان همانند تکمیل سدهای نیمه‌کاره، ساماندهی حریم قلعه فلک‌الافلاک و تکمیل راه‌آهن تمرکز کنیم.

وجود مافیا در بدنه وزارت نیرو

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث سد معشوره اشاره کرد و گفت: در بدنه میانه‌ای وزارت نیرو مافیا وجود دارد زیرا بارها مطالعات این سد انجام شده ولی تاکنون آن را احداث نکرده‌اند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص آب سد «معشوره» فعلاً ۱۸۰ میلیون مترمکعب است، ادامه داد: خواسته ما از وزارت نیرو احداث سد معشوره با تخصیص بیش از یک میلیارد مترمکعب آب است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو قول داده که معشوره ظرف مدت سه سال ساخته شود، مطرح کرد: ساخت این سد نیازمند چند هزار میلیارد تومان اعتبار است.

دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران خلاف استقلال قوا است

ویسکرمی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عزل و نصب مدیران در استان اشاره کرد و گفت: دخالت نمایندگان در انتصابات مدیران مورد قبول نیست و خلاف استقلال قوا است.

وی با تاکید به اینکه وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است، تصریح کرد: مجمع نمایندگان فقط می‌توانند افرادی را به عنوان گزینه پیشنهادی معرفی کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: اما چنانچه در عزل مدیری به حجت برسم در قالب بحث نظارتی خود ورود پیدا می‌کنم و به شخص مافوق اثبات می‌کنم که این شخص توانایی ندارد و باید حق مردم ادا شود.

خبرنگار: سوسن ولی‌پور اصلانی