معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: پدیده قاچاق با تحمیل یک برند نامعلوم در نهایت موجبات ضرر و زیان مصرف کننده را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری میرملاس خبر، محمود ثمینی در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز با اشاره به تاثیر مخرب قاچاق در اقتصاد کشور اظهار داشت: پدیده قاچاق کالا چه به صورت عمد و چه غیر عمد به هر مقداری که در کشور انجام شود تولید ملی، درآمد عمومی و اشتغال را مورد هدف قرار داده و پیامدهایی چون تعطیلی کارخانجات و بیکاری را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: قاچاق کالا با ورود غیر قانونی، حقوق دولتی را تضییع کرده و با تحمیل یک برند نامعلوم در نهایت موجبات ضرر و زیان مصرف کننده را فراهم می‌کند.

ثمینی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما تولید کالاهای ایرانی است، عنوان کرد: با بررسی کالاهای تولید داخل متوجه می‌شویم که خیلی از این کالاها قابلیت صادرات دارند و می‌توانند قابلیت حضور در عرصه‌های بین‌المللی را داشته باشند و دلیلی وجود ندارد که به دنبال کالاهای قاچاق خارجی و کم کیفیت و ناشناخته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه پیشگیری از قاچاق کالا، تصریح کرد:
تولیدکنندگان نیز مکلفند کیفیت کالای خود را افزایش داده تا اعتماد عمومی به کالاهای داخلی جذب شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت دولت و برطرف کردن موانع و مشکلات تولید در این زمینه ضروری است و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف و اتاق بازرگانی در این زمینه موثر می‌باشد.

ثمینی با تاکید بر اهمیت کنترل و نظارت در رابطه با پیشگیری از قاچاق کالا گفت: این موضوع از ضروریات است که باید با جدیت توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان دنبال شود.

وی در پایان با تقدیر از عوامل اجرایی در مبارزه با پدیده قاچاق کالا، ابراز امیدواری کرد: با همت بلند همه عوامل در زمینه رشد اقتصادی و کمک به تولید و اشتغال موفق باشیم.

انتهای پیام

  • نویسنده : کرم ملک‌آسا