معاون اقتصادی استاندار لرستان از پرداخت ۳۷۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در این استان خبر داد.

به گزارش میرملاس‌خبر، سیروس ابراهیمی صبح امروز در کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه، اظهار داشت: طی ۱۲ جلسه مستمر که برگزار کردیم توانستیم در سه‌ماهه فصل پاییز بیش از ۳۰ درصد از اعتباری که برای استان تخصیص‌داده‌شده است را به متقاضیان تسهیلات اشتغال پرداخت کنیم که ازاین‌حیث برترین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: با روندی که در پیش گرفته‌ایم تا پایان امسال بیش از نیمی از این اعتبار را به متقاضیان پرداخت خواهیم کرد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان، تصریح کرد: تسهیلات مذکور در سال ۱۴۰۱ تأمین اعتبار نشد و آن را از ابتدای مهرماه سال جاری به استان‌ها تخصیص دادند.

ابراهیمی، عنوان کرد: باتوجه‌به این که جذب و پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ تا شهریورماه ۱۴۰۳ مهلت دارد امیدواریم بتوانیم از اعتبارات مانده سایر استان‌ها را جذب کرده و بیش از ۱۰۰ در صد سهم لرستان را به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی گفت: شروع تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۲ که به‌زودی آغاز خواهد شد، فرصتی است که بتوانیم در به‌روزرسانی ظرفیت واحدهای تولیدی با پرداخت این تسهیلات حمایتی جهشی به وجود بیاید.

بنابراین گزارش، بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال تعهد شده توسط دستگاه‌های اجرایی است، سهم تعیین شده این بند برای استان لرستان ۱,۳۵۶ میلیارد تومان است که تا کنون ۱۰۰۰ میلیارد از آن به استان تخصیص‌داده‌شده است، ظرف سه‌ماهه نخست پس از تخصیص در لرستان ۳۷۷ میلیارد تومان در قالب تسهیلات اشتغال به متقاضیان پرداخت شده که بیش از ۳۰ درصد آن است.