معاون توسعه پیش بینی و تحقیقات هواشناسی لرستان گفت: ورود سامانه سرد بارشی به استان و کاهش محسوس دما طی روزهای آینده پیش بینی می‌شود.

به گزارش میرملاس‌خبر، زینب اکبری بیان کرد: سامانه بارشی روزهای گذشته صبح امروز به طور کامل از استان خارج شد و طی امروز و فردا  انتظار بارش در لرستان نیست اما پدیده های پوشش ابر و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: از روز پنجشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد استان خواهد شد و ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار باران و رعد و برق در استان قابل انتظار است که در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بارش و کولاک برف؛ اختلال در تردد و لغزندگی جاده ها را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: این سامانه بارشی پایان وقت پنجشنبه از استان خارج می شود و برای روزهای جمعه و اوایل هفته جاری بارشی در استان پیش بینی نمی شود.

اکبری اظهار داشت: به دلیل رطوبت حاکم در مناطق کوهستانی و جاده های لرستان مه آلودگی و کاهش دید افقی قابل انتظار و رعایت نکات ایمنی در سطح جاده ها؛ محورهای مواصلاتی و ارتفاعات استان ضروری است.

وی گفت: از امشب تا پنجشنبه شب کاهش قابل توجه دما در استان پیش بینی می شود و در این راستا رعایت نکات لازم در سطح جاده ها؛ پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و نگهداری تجهیزات و ادوات کشاورزی توصیه می شود.

  • منبع خبر : ایرنا