عباس دارایی/ در جریان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول ایران جام آزادگان خیبر خرم آباد در خانه پذیرای تیم ویستاتوربین تهران است . این بازی در حالی برای خیبری ها حائز اهمیت است که این تیم هم اینک با ۲۹ امتیاز در تعقیب مدعیان لیگ قرار داشته و در جدول رده بندی در […]

 

عباس دارایی/ در جریان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول ایران جام آزادگان خیبر خرم آباد در خانه پذیرای تیم ویستاتوربین تهران است . این بازی در حالی برای خیبری ها حائز اهمیت است که این تیم هم اینک با ۲۹ امتیاز در تعقیب مدعیان لیگ قرار داشته و در جدول رده بندی در رده سوم قرار دارد و در صورت پیروزی در این بازی و لغزش دو تیم بالای جدول می تواند ضمن نزدیک تر کردن فاصله خود با تیم صدرنشین ، یک پله بالا آمده و در رده دوم جدول قرار گیرد .
نکته مهم این بازی اما حضور مرتضی غلامعلی تبار بازیکن شمالی تیم خیبر در بازی فرداست ، او در صورتی که نماینده لرستان را در بازی خانگی فردا مقابل ویستا توربین همراهی کند چهارصدمین بازی خود در لیگ های مختلف را انجام خواهد داد که از این حیث صاحب یک رکورد خواهد شد و در فهرست باسابقه ترین بازیکنان لیگ قرار خواهد گرفت که حضور در لیگ های برتر و یک و جام حدفی را با تیم های مختلف تجربه کرده است .
غلامعلی تبار فصل گذشته در آغاز نیم فصل دوم از پارس جنوبی جم راهی خیبر خرم آباد شد . غلامعلی تبار متولد یک شهریور سال ۶۲ در روستای پوست کلای بخش بندپی بابل است که هم اینک بعنوان مدافع تیم خیبر خرم آباد این تیم را همراهی می کند.
او برای خیبر با احتساب حضور در لیگ یک و جام حدفی ۲۸ بازی انجام داده و یکی از ستون های دفاعی نماینده لرستان در لیگ یک و جام حذفی به شمار می رود . غلامعلی تبار سابقه حضور در یازده باشگاه لیگ برتری و لیگ یکی ایران را نیز دارد که برق شیراز ، ملوان بندر انزلی ، شاهین بوشهر و پارس جنوبی جم تیم هایی بوده اند که او آنها را در لیگ برتر همراهی کرده است .
مرتضی فوتبالش را در تیم روستای زادگاهش، روستای پوستکلا از توابع بخش بندپی شرقی شهرستان بابل آغاز کرد. بعد از چند فصل بازی در لیگ بندپی و با قبولی در دانشگاه شیراز به تیم امید برق شیراز پیوست و از آنجا به تیم ملی دانشجویان دعوت شد و در همان فصل به تیم بزرگسالان برق شیراز اضافه شد.
او بعد از چهار فصل حضور در لیگ برترهمراه با برق به ملوان بندر انزلی با هدایت محمد احمد زاده پیوست. این بازیکن شمالی که اولین بازی خود در ترکیب ثابت را با پیراهن برق شیراز در استادیوم حافظیه شیراز، در مقابل پرسپولیس انجام داد بین سالهای ۸۰ تا ۸۸ در تیم های برق شیراز و ملوان بندر انزلی ۳۶ بازی برای برق شیراز و ۳۵ بازی برای ملوان بندر انزلی انجام داده است .
غلامعلی تبار پس از ملوان بندرانزلی به تیم گهر دورود پیوست و در سه فصل حضور در این تیم نیز ۶۰ بازی این تیم لرستانی را همراهی کرده و برای این تیم یک گل را نیز به ثمر رساند . او ۲۲ بازی را نیز در یک فصل و نیم برای تیم های تربیت یزد و ماشین سازی تبریز انجام داد و نهایتآ به تیم ابومسلم خراسان پسوست و این تیم را نیز در ۲۸ بازی در یک فصل فوتبالی همراهی کرد.
غلامعلی تبار از شمال شرق کشور راهی جنوب ایران شده و به تیم صنعت نفت آبادان پیوست ، او در این تیم بیشترین باز ی های دوران فوتبالی خود را انجام داد و در ۷۲بازی برای نفتی ها سه گل نیز به ثمر رساند .
بخش دیگری از دوران فوتبالی غلامعلی تبار این بار در شمال سپری شد و او به نساجی مازندران پیوست و ۶۲بازی نیز این تیم را دو فصل همراهی کرد و برای این تیم شمالی نیز ۵ گل به ثمر رساند . دو فصل حضور در شاهین شهرداری بوشهر با ۵۴ بازی و ۲گل زده و یک نیم فصل حضور در پارس جنوبی جم با ۲ بازی از جمله دیگر سوابق فوتبالی غلامعلی تبار به شمار می روند.
او نهایتآ اسفند ماه سال گذشته در نیم فصل دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران به خیبر خرم آباد تحت هدایت عبداله ویسی پیوست و هم اینک نیز این تیم رادر لیگ دسته اول فوتبال ایران همراهی می کند و در بیست و نهمین بازی با این تیم قرار است فردا برابر ویستا توربین چهارصدمین بازی دوران فوتبالی خود در لیگ های برتر ، لیگ یک و جام حذفی انجام دهد.

  • نویسنده : عباس دارایی خبرنگار میرملاس خبر