در هفته اول شهریورماه نسبت به هفته آخر مردادماه، موارد مرگ و میر در ۲۷ استان و بستری بیماران کووید۱۹ در ۳۰ استان روند کاهشی داشته است.

به گزارش میرملاس‌خبر، مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد که در هفته اول شهریورماه نسبت به هفته آخر مردادماه، موارد مرگ و میر در ۲۷ استان و بستری بیماران کووید۱۹ در ۳۰ استان روند کاهشی داشته است.

گزارش مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت در مورد هفته ۱۳۲ همه گیری کرونا مصادف هفته اول شهریورماه ۱۴۰۱ نشان می دهد که موارد ابتلا به کووید۱۹ شامل بستری و سرپایی از ۲۸ هزار و ۱۸۱ مورد در هفته اول مردادماه به ۱۴ هزار و ۹۲۶ مورد در هفته اول شهریورماه رسیده است.

بنا بر این گزارش، در هفته اول شهریورماه تعداد موارد بستری جدید سه هزار و ۵۳۷ مورد، تعداد موارد مرگ و میر ۳۲۷ و تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۱ هزار و ۳۸۹ مودر بوده که این آمار در هفته گذشته به ترتیب، ۶ هزار و ۱۰۴ مورد بستری جدید، ۴۳۰ مورد مرگ و میر و ۲۲ هزار و ۷۷ مورد سرپایی مثبت شناسایی شده بوده است.

براساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت دیروز اگرچه برای سومین روز متوالی روند نزولی نرخ ابتلای روزانه ثبت شده است اما واقعیت نگران کننده اینجاست که هرچه نرخ ابتلا روند سیر نزولی به خود گرفته ظاهرا هموطنان نیز نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز بی‌تفاوت‌تر شده‌اند.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان در شرایط فعلی که خوشبختانه روند نزولی برای چند روز متوالی ادامه دار شده اتفاقاً لازم است هموطنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت نظر بیشتری داشته باشند تا شرایط به تثبیت رسیده و مسئولان مربوطه با درنظر گرفتن آمارهای رسمی بتوانند رسماً عبور از پیک هفتم را هم اعلام کنند.

این گروه تاکید می‌کنند شرایط فعلی که هنوز شعله‌های زیر خاکستر همه‌گیری کرونا محسوس است نباید به دلیل سیر نزولی آمارها موضوع رعایت پروتکل‌ها و البته تکمیل فرآیند واکسیناسیون را فراموش کنیم و تاجای ممکن باید با دقت نظر بیشتر زمینه تثبیت شرایط را فراهم کنیم تا با کمترین هزینه ممکن از پیک فعلی با فعالیت زیرسویه‌های اومیکرون عبور کنیم.

در جدیدترین اطلاعیه وزارت بهداشت شاهد کاهش تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۶۴ به ۸ شهر‌ و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۱۶۳ به ۱۱۶ شهر و افزایش تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۰۷ به ۳۰۲ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۴ به ۲۲ شهر هستیم که این روند نشان از بهبود وضعیت کرونایی ایران دارد.